برخی دستگاه‌های اجرایی و شعب دادگاه از کارشناس رسمی استفاده نمی‌کنند

کد خبر: 
۱۵۸۸
حجت والیزاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان:

برخی دستگاه‌های اجرایی و شعب دادگاه از کارشناس رسمی استفاده نمی‌کنند

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار هیات مدیره کانون با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: با وجود تاکیدات قانونی و همچنین ابلاغ سازمان بازرسی کل، متاسفانه هنوز برخی از دستگاه‌های اجرایی و بعضا شعب دادگاه امر کارشناسی را به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار زرك؛ حجت والیزاده در این دیدار که شامگاه سه‌شنبه در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار گردید گفت: در گذشته در زمینه‌ی تعداد کارشناسان برخی رشته‌های تخصصی در استان با کمبودهایی مواجه بودیم و همین امر باعث شد دستگاه‌های اجرایی و برخی قضات دادگستری از کارشناسان خبره استفاده نمایند که در حال حاضر این کمبودها به هیچ عنوان نه در تعداد کارشناسان و نه در رشته‌های گوناگون وجود ندارد و بر همین اساس امروز استفاده از کارشناسان خبره به هیچ عنوان جایز نیست.

وی افزود: با اضافه شدن قبولی‌های آزمون کارشناسی سال‌های ۹۵ و ۹۸ کارشناسی رسمی، تعداد کارشناسان کانون لرستان در پایان سال جاری از مرز یک هزار نفر عبور می‌کند که دستگاه‌های اجرایی استان نباید از این ظرفیت غنی غافل باشند.

والیزاده در ادامه گریزی به اهمیت نقش کارشناس در متون مذهبی و سخنان مسئولان جمهوری اسلامی زد و خاطرنشان ساخت: امر کارشناسی مانند بسیاری دیگر از امور، ریشه گرفته از اعتقادات دینی ماست و در قرآن مجید به صراحت آمده که: «اگر نمی‌دانید از اهل صدق بپرسید».

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در زمینه‌ی اهمیت و نقش کارشناسی در حل و فصل امور مختلف تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی‌های زندگی امروز، اهمیت بحث کارشناسی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

والیزاده به نقش کارشناسان در کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه امروز کاهش اطاله دادرسی از جمله دغدغه‌های رییس قوه قضاییه می‌باشد، کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان تلاش نموده با در دستور کار قرار دادن دوره‌های آموزشی، اطلاع رسانی و همچنین تهیه‌ی نرم‌افزارهای مختلف در این زمینه نقش خودش را به خوبی ایفا نماید./

 

برچسب‌ها: 
كانون كارشناسان رسمي دادگستري لرستان - حجت واليزاده - نماينده ولي فقيه در لرستان - حجت الاسلام شاهرخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم