مینیاتوری از فرهنگ‌ و هنر هزار رنگ لرستان

افتتاح نمایشگاه گروهی آثار چوبی در خرم‌آباد؛

مینیاتوری از فرهنگ‌ و هنر هزار رنگ لرستان

اکبر بابایی مفرد - پایگاه خبری زرک - نمایشگاه گروهی آثار چوبی، مینیاتوری از فرهنگ و هنر هزار رنگ دیار لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی استان در نگارخانه مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی خرم‌آباد گشایش یافت.

 

«محمد ساکی» فارغ التحصیل رشته گرافیک به عنوان مسئول این نمایشگاه به همراه «حسین داوودی»، «مهدی نعمتی» و «فاطمه امیری» آثاری نفیس و ارزشمند خلق کرده‌اند و در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته‌اند.

 

این جوان خوش آتیه که در زمینه ساخت مجسمه‌ها و احجام چوبی فعالیت دارد در گفت و گو با «پایگاه خبری زرک» گفت: تقریبا اواخر دوران تحصیل در دانشگاه به این هنر علاقه‌مند شدم و تا به امروز مشغول به فعالیت در این رشته هنری هستم.

 

«ساکی» در مورد نمایشگاه گروهی و این رشته‌ی هنری توضیح داد: این نمایشگاه ترکیبی از آثار چوبی مختلف است که شامل مجسمه‌های چوبی مدل‌های مینیاتوری چوبی، تابلوهای خطاطی، معرق کاری و تابلوهای مشبک و‌ منبت است  که همه‌ی این آثار بر روی چوب خلق شده‌اند.

 

وی به هدف برگزاری این نمایشگاه گروهی اشاره کرد و افزود: شاید این رشته‌ی هنری کم‌تر به مردم معرفی شده باشد، لذا هدف از برگزاری این نمایشگاه شناسایی هر چه بیش‌تر این رشته‌ی هنری به اقشار مختلف جامعه بوده است.

 

«ساکی» با بیان این‌که جوانان علاقه زیادی به این حرفه دارند، گفت: تعدادی از کارهای مینیاتوری ارائه شده در این نمایشگاه جزیی از فرهنگ مردم لرستان و موسیقی بومی و محلی بوده که در قالب تابلوهای مشبک چوبی و با استفاده از  اشعار چل‌سرو (چهل سرود) اجرا شده‌اند.

 

این هنرمند جوان به اقتصاد هنر و اشتغالزایی در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: به طور کلی امروزه آثاری که مواد اولیه‌ آن‌ها از چوب تشکیل می‌شود طرفداران خاص خود را دارند که البته هر روز هم به جمع علاقه‌مندان این نوع آثار نیز افزوده می‌شود و صد البته اگر کسی به این هنر علاقمند باشد و جدیت، پشتکار و خلاقیت ادامه بدهد به طور قطع می‌تواند درآمد مکفی نیز از این راه کسب نماید.

 

وی با اشاره به نوع نگاه جامعه به هنر و هنرمندان، اظهار کرد: صحبت کردن در مورد جامعه نیاز به فهم جامعه شناسی دارد، اما چیزی که در مورد بازخورد مردم از آثار خودم و دیگر هنرمندان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه و حتی قبل از آن دیده‌ام همیشه نگاه‌ها مثبت بوده و خدا را شکر همین موضوع موجب ایجاد انرژی مضاعف و انگیزه دو چندان در میان اهالی این رشته‌ی هنری شده است.

 

ساکی خطاب به مسئولان استان گفت: امیدوارم که مسئولان ذیربط با حمایت‌های مادی و معنوی خود همواره و بیش از گذشته در کنار هنرمندان باشند تا هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری به ادامه فعالیت و خلق آثار ارزشمند خود بپردازند.

 

وی در پایان با قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه، تصریح کرد: انجمن هنرهای تجسمی لرستان تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای حمایت از هنرمندان داشته است که همین موضوع ما را به آینده‌ خوش‌بین و امیدوارتر کرده است.

 

گفتنی‌ست؛ نمایشگاه گروهی آثار چوبی روز دوشنبه پنجم شهریور جاری افتتاح شد و تا روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه جاری جهت بازدید علاقمندان و عموم مردم دایر خواهد بود.

پایان پیام 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم