همه پای کارند

گزارش خبری؛
همه پای کارند

همه پای کارند

پایگاه خبری زرک ـ همه پای کارند؛ مجمع خیرین سلامت استان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مؤسسه ملی مرهم را می‌گویم. آماده‌اند از ۲۵ تا ۲۸ اُم خرداد سال جاری، با جراحی رایگان به لبان بیماران «شکاف لب و کام» لرستان در خرم‌آباد، لبخند هدیه دهند.

در این راستا، «کاظم مرادی‌فر» رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان در نشست خبری از طرح جراحی رایگان شکاف کام و لب در استان به عنوان یک رویداد ملی نام برد و گفت: موضوع سفر خیرخواهانه مؤسسه ملی مرهم به خرم‌آباد حاصل ۲ سال پیگیری این مجمع است.

وی اعلام کرد: پس از فراخوان سی و سومین سفر درمانی مؤسسه ملی مرهم به سرپرستی پروفسور «عبدالجلیل کلانتر هرمزی» به خرم‌آباد، سه هزار و ۲۵۰ بیمار دارای ناهنجاری‌های شکاف کام و لب در استان، متقاضی ویزیت و جراحی شدند.

رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان افزود: بر اساس غربالگری تیم مددکاری و متخصصان مؤسسه، ۳۰۰ نفر دارای شرایط جراحی در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد شناسایی شدند.

«مرادی‌فر» ادامه داد: ۳۲۰ نفر دیگر نیز برای جراحی و مداوای ناهنجاری‌های بدو تولد، جمجمه، فک و صورت به تهران ارجاع داده می‌شوند.

به گفته رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان، زیرساخت‌های مورد نیاز جراحی‌های این رویداد بزرگ از طرف دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اختیار تیم مجرب جراحی ۶۰ نفره مؤسسه ملی مرهم قرار گرفته است و تعدادی از پزشکان استان نیز برای همکاری با این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

«مرادی‌فر» افزود: شهروندان لرستانی می‌توانند برای ثبت‌نام درمان بیماران شکاف لب از چهار مسیر ارتباطی شماره واتساپ ۰۹۰۰۳۴۰۸۶۳۶، شماره ایتا ۰۹۳۹۷۷۰۰۹۶۸، وب‌سایت مؤسسه ملی مرهم به آدرس marham.life ارتباط بگیرند و یا مدارک را حضوری به مرکز خیرین سلامت لرستان واقع در بلوار ولایت خرم‌آباد بین نگارستان ۱۶ و ۱۷ تحویل دهند.

وی اظهار داشت: هزینه جراحی آزاد شکاف لب حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال است و محدودیت سنی، جنسی و بیمه‌ای برای درمان بیماران وجود ندارد.

«مرادی‌فر» در خصوص مؤسسه ملی مرهم گفت: این مؤسسه، دارای ۶۱۰ عضو پزشک مجرب در داخل و خارج از کشور است که تاکنون ۴۲ هزار و ۷۰۰ بیمار را از طریق ۳۲ دوره سفر درمانی در سطح کشور ویزیت و هفت هزار و ۲۸۵ نفر را نیز به‌صورت رایگان جراحی کرده است.

مجمع خیرین سلامت لرستان عملکرد قابل قبولی دارد

رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته حدود چهار هزار میلیارد ریال توسط این مجمع هزینه شده است، عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت استان از سال ۱۳۹۰ تشکیل شده و تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته به نحوی که در سطح استان ۱۰۰ مرکز درمانی روستایی و اورژانس بین راهی احداث کرده است.

«مرادی فر» اظهار داشت: این مجمع در سیل ۹۸، حدود ۷۰ میلیارد ریال جهت تامین وسایل بهداشتی و درمانی برای جامعه هدف هزینه کرد و به هر یک از خانواده‌های نیازمند و زنان بی سرپرست و بد سرپرست ۱۰۰ میلیون ریال کمک شد.

تجهیز ۱۰ اتاق عمل برای جراحی شکاف لب و کام در لرستان

«بهروز عزت‌پور» مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان نیز در این نشست خبری گفت: برای درمان بیماری شکاف لب و کام و نواقص از بدو تولد، ۱۰ اتاق عمل و ۶۰ پزشک متخصص و جراح پلاستیک در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: براساس غربالگری توسط تیم مددکاری و کارشناسان موسسه خیریه ۳۰۰ نفر در سه روزی که کادر درمانی حضور دارند، رایگان جراحی می‌شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: مابقی نیز ماهانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان تخصصی ۱۵ خرداد ماه پذیرش و اعمال جراحی صفر تا ۱۰۰ به‌صورت رایگان روی آنها انجام می‌شود.

«عزت‌پور» درباره بیماران صعب‌العلاج نیز اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بیمه سلامت استان برای کمک به این بیماران منعقد شده و تسهیلاتی کم‌بهره به این بیماران پرداخت شده است. ما از ظرفیت انجمن‌های خیریه ملی و استانی استفاده کرده‌ایم.

پایان پیام/

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم