کانون کارشناسان رسمی دادگستری بزرگترین تشکل تخصصی جامعه‌شمول است

کد خبر: 
۱۳۶
در دیدار هیأت رییسه کانون کارشناسان استان با مدیر شعب پست بانک لرستان عنوان شد:

کانون کارشناسان رسمی دادگستری بزرگترین تشکل تخصصی جامعه‌شمول است

رییس هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان لرستان با بیان اینکه در همه‌ی سطوح و تخصص‌ها کارشناس داریم، گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری بزرگترین تشکل تخصصی جامعه‌شمول است.
به گزارش پایگاه خبری زرک به نقل از روابط عمومی کانون؛ حجت والیزاده در جلسه با مدیر شعب پست بانک لرستان با تاکید بر اینکه سابقه‌ی تاسیس کانون کارشناسان به سال ۱۳۱۵ برمی‌گردد، تصریح کرد: در بیش از ۴۰ قانون، از کارشناس رسمی دادگستری نام برده شده که این امر بیانگر اهمیت این تشکل است.
وی افزود: در استان لرستان هم این تشکل در سال ۱۳۸۴ به همت مهندس عزت‌الله فیلی شروع به کار کرده و امروز با احتساب کارآموزانی که در آستانه‌ی دریافت مدرک کارشناسی خود هستند، بیش از ۵۰۰ کارشناس در این تشکل مشغول فعالیت رسمی و قانونی هستند که با توجه به رشته‌ها و حوزه‌های مختلف می‌توان کانون را به نوعی جامعه‌ای کوچک قلمداد نمود.
حجت والیزاده با اشاره به مواد ۱۵۵ تا ۱۶۷ قانون آیین دادرسی کیفری که به امر کارشناسی در پرونده‌های قضایی پرداخته است، تصریح کرد: بر اساس قانون، ارجاع پرونده کارشناسی به صورت مستقیم به اشخاص ممنوع است و حتما باید از کانال رسمی کانون صورت گیرد؛ لذا از مدیران دستگاه‌ها، ادارات و تشکل‌ها انتظار داریم نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

در این جلسه محمد سپهوند نایب‌رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان لرستان نیز با تبریک انتصاب محسن خاکی‌پور به مدیریت شعب پست بانک استان، اظهار داشت: خوشبختانه پست بانک از جمله بانک‌هایی است که تماما از نیروهای دلسوز و متخصص استان بهره می‌برد و باید این مسأله را به فال نیک گرفت.
حسن آذری دیگر عضو هیأت رییسه کانون نیز برای مدیر شعب پست بانک آرزوی موفقیت کرد و بیان داشت: بزرگترین ویژگی پست‌بانک این است که با راه‌اندازی دفتر و باجه در دورترین نقاط روستایی حضور دارد و خدمات خوبی ارائه می‌نماید.

مدیر شعب پست بانک لرستان:
آماده‌ی تعامل گسترده با کانون در قالب امضای تفاهم‌نامه همکاری هستیم
مدیر شعب پست بانک لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در سطوح مشخص قانونی در حیطه‌ی ارزیابی‌ها از کارشناسان رسمی دادگستری استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: آماده‌ی هر گونه همکاری و تعامل گسترده با کانون در قالب امضای تفاهم‌نامه هستیم و از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمی‌کنیم.
محسن خاکی‌پور با اشاره به گستردگی خدمات پست‌بانک گفت: در سطح کشور ۴۸۰ شعبه و بیش از شش هزار باجه بانکی داریم و خوشبختانه در ارزیابی‌های سالانه معمولا در حوزه‌ی جذب منابع و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی حائز رتبه‌ی اول یا دوم می‌شویم.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته پست‌بانک سال گذشته ۱۱۱۷ طرح اشتغالزایی در روستا ایجاد کرده‌، افزود: در دورترین نقاط روستایی که توجیه اقتصادی برای هیچ بانکی وجود ندارد، پست بانک حضور دارد و کلیه‌ی خدمات الکترونیکی را ارائه می‌نماید.

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - پست بانک لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم