کاهش ذخایر تمامی گروه‌های خونی در لرستان

کد خبر: 
۶۴۲۹
مدیرکل انتقال خون لرستان؛

کاهش ذخایر تمامی گروه‌های خونی در لرستان

کاهش ذخایر تمامی گروه‌های خونی در لرستان

مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: ذخایر تمامی گروه‌های خونی در استان به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، از روابط عمومی انتقال خون لرستان علی سوری روز شنبه اظهار کرد: لازم است هم استانی های عزیز جهت تامین خون بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن همچون پلاکت برای اهدا به پایگاه های سراسر استان مراجعه نمایند.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه ها و مراکز اهدای خون لرستان در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: پایگاه اهدای خون شهید رستمی مقدم و شهدای علوی خرم آباد در ایام نوروز و تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه در ۲ نوبت صبح و شب فعال می باشند.

وی در خصوص فعالیت پایگاه شهید جوانمرد شهرستان بروجرد عنوان کرد: این پایگاه همه روزه تا ساعت ۲۴ و روزهای ۲۵ و ۲۹ اسفند و دهم و دوازدهم فروردین نیز در ساعات خاص فعال خواهد بود.

سوری بیان کرد: پایگاه اهدای خون شهرستان الیگودرز نیز همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ آماده پذیرش اهدا کنندگان خواهد بود و در روز تعطیل چهارم فروردین از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال است.

مدیرکل انتقال خون لرستان اضافه کرد: پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های کوهدشت و دورود نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال هستند ضمن اینکه پایگاه دورود در روز تعطیل سیزدهم فروردین نیز همین ساعات فعال خواهد بود.

۴۷ هزار و ۵۸ واحد خونی طی ۹ ماهه ابتدایی امسال در این استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸.۷۳ درصد افزایش داشته است همچنین ۵۶ هزار و ۱۵۹ نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
انتقال خون لرستان - اهدای خون - علی سوری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم