وعده صادق شهرداری خرم آباد و کسب رضایت مردمی

تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد

وعده صادق شهرداری خرم آباد و کسب رضایت مردمی

خرم آباد- یکی از موارد مهم کسب رضایت مردمی در انجام کارهای عمرانی، بهره برداری از پروژه های در حال اجرا ظرف موعد معین است که در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد، شهرداری توانست با اتمام هشت ماه پیش از موعد این طرح ضروری، رضایت مردم را فراهم سازد.

به گزارش زرک، یکی از انتقادات مردم در اغلب دولت ها بهره برداری دیرهنگام از پروژه های در دست اجراست که باعث نارضایتی مردم و انتقاد از عملکرد مسوولان می شود.

عمر برخی از پروژه های عمرانی به بیش از یک دهه می رسد و گاهی هم آنقدر طرح ها به درازا می کشند که مردم تاریخ کلنگ زنی آنها را از یاد می برند.

هرچند مسوولان مهمترین دلیل اصلی طولانی شدن پروژه ها را کمبود اعتبار عنوان می کنند، اما اجرای برخی پروژه های عمرانی در دل شهرها و روند مطلوب تکمیل و بهره برداری از آنها نشان می دهد وضع همیشه اینگونه نیست و برخی طرح ها می توانند به الگویی موفق برای سایر پروژه ها تبدیل شوند.

خردادماه پارسال بود که عملیات اجرای تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد با حضور استاندار، شهردار خرم آباد و جمعی از مسوولان با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز و وعده ۱۸ ماهه درخصوص ساخت این پروژه ضروری شهری به منظور کاهش ترافیک خیابان های منتهی به شریعتی داده شد، طرحی که در ابتدای امر هیچ کس فکرش را نمی کرد که پیش از زمان موعود آماده بهره برداری شود.

بسیاری از شهروندان خرم آباد می پنداشتند این طرح نیز همچون بسیاری از پروژه های عمرانی آنقدر به طول خواهد انجامید که بهره برداری از آن به یک آرزو تبدیل شود، اما به کارگیری یک پیمانکار توانمند و تزریق به موقع اعتبارات مورد نیاز از سوی شهرداری خرم آباد باعث شد تا تکمیل این طرح هشت ماه قبل از تاریخ موعود آن را به الگویی موفق برای سایر طرح های عمرانی تبدیل سازد و رضایت عمومی را نیز در پی داشته باشد.

عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد واقع در خیابان شریعتی با هدف رفع مشکلات ترافیکی منطقه فروردین ماه پارسال در دستور کار شهرداری خرم آباد قرار گرفت.

طول این تقاطع غیرهمسطح ۳۷۰‌ متر ، ارتفاع روگذر تا بلندترین نقطه نیز هشت متر و ۲۴ شمع ۱۰ متری و ۳۲ تیر فلزی در ساخت آن به کار برده شده است و پیش بینی شده بود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

بهره برداری پیش از موعد طرح امری غیرقابل باور بود

یک شهروند خرم آبادی در این باره به ایرنا گفت: به شخصه گمان می کردم این پروژه سال ها به طول بیانجامد، چرا که تجربه اجرای سایر طرح ها را به چشم دیده بودم اما وقتی ظرف مدت زمان کوتاهی آماده بهره برداری شد برایم جالب بود.

علی روزبهانی افزود: باید به تک تک کسانیکه در اجرای به موقع این پروژه ضروری شهری نقش داشتند ، خسته نباشید گفت.

عادی شدن روند طولانی احداث پروژه ها

یک شهروند دیگر نیز یادآور شد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر شهرداری خرم آباد یکی از معدود پروژه هایی بود که نه تنها در موعد مقرر بلکه هشت ماه پیش از موعد به بهره برداری رسید.

مریم مرادی افزود: اجرای تقاطع های غیرهمسطح نقش مهمی در روان سازی ترافیک های شهری دارد، اما گاهی اجرای برخی از این پروژه ها آنقدر طول می کشد که خود به یک معضل ترافیکی جدید تبدیل می شوند ، اما درخصوص تقاطع غیر همسطح خیابان شریعتی وضع اینگونه نبود و حتی پیش از موعد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: طولانی شدن اجرای پروژه های عمرانی به یک امر عادی برای افراد جامعه تبدیل شده اما این طرح نشان داد، اگر مسوولان همت و اراده کنند، می توان ظرف مدتی کوتاه کارهای بزرگی انجام داد.

شهردار خرم آباد نیز در این باره به ایرنا گفت: شهرداری خرم‌آباد با بهره‌برداری به موقع از تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر برای اولین بار در تاریخ عملکرد خود ثابت کرد، می‌تواند الگوساز بوده و برنامه ‌ای مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی و کار جهادی برای توسعه شهر خرم‌آباد و حتی استان انجام دهد.

داریوش بارانی بیرانوند با اشاره به تکمیل این طرح ۲۴۴ روز زودتر از زمان وعده داده شده افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر تاکنون یک فرآیند مثبت و بدون چالش را طی کرده و بهره‌برداری از آن نقش به سزایی در کاهش بار ترافیکی منطقه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از همکاری و همدلی شورای شهر خرم‌آباد با مجموعه شهرداری، افزود: تمامی انتقادها و گله مندی‌هایی که برای پیشبرد اهداف شورا و شهرداری بوده، جز لاینفک و لازم توسعه شهری هستند که خوشبختانه در بستر گفتمان حل شده‌اند.

بارانی بیرانوند افزود: با همفکری شورای شهر و شهرداری یک برنامه جسورانه و در شأن و منزلت مردم برای امسال در حوزه مالی و عملیاتی تدوین شده که امید است بخشی از عقب ماندگی‌های استان در حوزه عمران و زیباسازی شهر را جبران نمایند.

وی تصریح کرد: تیم اجرایی تقاطع غیر هم سطح شهدای جاویدالاثر بعد از اتمام این کار، عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح امام رضا(ع) مسکن مهر را آغاز خواهند کرد.

پایان پیام /

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم