بوستان مشاهیر؛ پازلی که تکمیل نشد!

بوستان مشاهیر؛ پازلی که تکمیل نشد!

بوستان مشاهیر؛ پازلی که تکمیل نشد!

پایگاه خبری زرک ـ بوستان مشاهیر (پارک شهر) واقع در مرکز شهر یکی از بوستان‌های مهم خرم‌آباد به شمار می‌رود که به‌واسطه هم‌جواری با قلعه فلک‌الافلاک، پل صفوی (پل گَپ)، سینما استقلال، بازار اصلی شهر، مراکز تجاری و درمانی و همچنین بافاصله اندکی از پارکینگ باغ فیض، همواره موردتوجه شهروندان و عابرین و حتی مسافرین بوده است.

این بوستان فاصله اندکی با رودخانه «خُرّم رود» دارد و به‌واسطه همین قرابت همواره و در فصول بارش‌زای سال در معرض طغیان این رودخانه قرار می‌گیرد به‌طوری‌که در سیلاب ویرانگر فروردین‌ماه ۹۸ طغیان رودخانه «خُرّم رود» موجب ورود سیلاب به داخل این بوستان شد و حجم عظیمی از گل‌ولای خساراتی را به فضای سبز و مبلمان آن وارد نمود.

همین مساله سبب شد تا شهرداری خرم‌آباد با پاک‌سازی گل‌ولای بار دیگر در درصدد نوسازی و بهسازی مبلمان و فضای سبز بوستان مشاهیر برآید؛ اما علی‌رغم تغییرات اساسی که در مبلمان، فضای سبز، نورپردازی و... شکل گرفت همچنان شاهد نواقصی (آبخوری، نیمکت و...) در این پارک هستیم که نشان می‌دهد علی‌رغم تلاش‌های فراوان اما قطعات این جورچین هنوز کامل نشده‌اند و کمبودها و نواقصی در آن احساس می‌شود و اگر شهرداری بخواهد به دنبال جبران نواقص باشد ناگزیر بایستی قسمت‌هایی از فضای سبز و یا سنگ فرش آن را تخریب نماید که این موضوع با مدیریت و صیانت از داشته‌های شهری در تضاد خواهد بود.

علاوه بر این، هدف از تغییر نام پارک شهر به بوستان مشاهیر، جانمایی و نصب سردیس مشاهیر شهر خرم‌آباد بود، اما اهم اهداف اصلی این تغییر نام تاکنون نمودی واقعی و عینی به خود ندیده و افق طراحی آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

باید گفت؛ اگر چه هزینه‌های زیادی صرف احداث فضای سبز، نوسازی مبلمان و سایر تجهیزات بوستان مشاهیر شده است؛ اما نکته مهم و قابل‌توجه در این بوستان نورپردازی آن بوده که در نگاه اول چشم هر رهگذر و عابری را به خود خیره می‌کند، لذا شهرداری خرم‌آباد اگر می‌خواهد قدمی برای این شهر بردارد و نگاه شهروندان را به سمت خود جلب نماید بایستی با دقت و جدیت بیش‌تری به دنبال توسعه امور زیربنایی در سطح شهر باشد تا بودجه و منابع مالی شهرداری صرف دوباره کاری‌ها نشود.

پایان پیام/

 

نویسنده: 
اکبر بابایی، روزنامه اقتصاد ملی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم