پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی خرم‌آباد هستیم

کد خبر: 
۱۲۸۰
معاون استاندار:

پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی خرم‌آباد هستیم

کمپ ماده 16 شهید بهشتی سپاه لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ما پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش مرحله اول کمپ ماده۱۶ شهید بهشتی خرم‌آباد هستیم.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمود ثمینی امروز يكشنبه در حاشیه بازدید از کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی سپاه لرستان گفت: با توجه به تفاهمی که ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر و مجموعه سپاه پاسداران مبنی بر آمادگی سپاه برای جمع آوری بخشی از معتادان متجاهر و انجام مراحل بعدی تقبل کرده است این موضوع در استان لرستان در کمپ ماده ۱۶ واقع در مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) انجام می‌پذیرد که امروز از روند آماده سازی این مرکز بازدید به عمل آمد.

وی در خصوص روند آماده سازی این کمپ گفت :این مرکز در بخشی از پادگان شهید بهشتی لرستان واقع شده و راه‌های دسترسی به آن با پیگیری‌های لازم برقرار شده است .

۳ سالن کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی سپاه لرستان آماده بهره‌برداری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: تعداد سه سالن این کمپ با تجهیزات لازم، تقریبا آماده بهره‌برداری است و برای مسئله احراز سلامت قبل از آنکه به کمپ اصلی ماده ۱۶ که تحت نظر بهزیستی است منتقل شوند به مدت دو هفته در اینجا نگهداری می‌شوند و با همکاری بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی کنترل‌های لازم و تست‌های ضروری در مدت ۱۴ روز از آنان انجام می‌شود و بخشی از این افراد پس از احراز سلامت به کمپ ماده ۱۶ دیگری که تحت نظارت بهزیستی است متناسب با ظرفیت موجود منتقل می‌شوند.

ثمینی افزود: ما پیگیر آن هستیم که به زودی سایر قسمت‌های کمپ ماده ۱۶ شهید بهشتی که در مرحله اول ۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد را توسعه داده و به ظرفیت نگهداری ۴۰۰ نفر برسانیم.

وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، خاطرنشان کرد: در راه اندازی این مجموعه نواقصی وجود دارد که سپاه لازم است پیگیری کند و ما هم از طریق ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اعتبار لازم جذب شود و بتوانیم در آینده نزدیک این مرکز را فعال و آماده پذیرش کنیم.

مراقبت‌های بعدی را تا بازیابی کامل سلامت اعمال کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد: برای حفظ سلامت عمومی در سطح استان با راه اندازی این مرکز با توجه به ظرفیت موجود، معتادان متجاهر را جمع آوری کرده و مراقبت‌های بعدی را تا بازیابی کامل سلامت اعمال کنیم.

گفتنی است این برنامه با حضور مدیرکل سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معاون اجتماعی سپاه استان، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سرپرست اداره کل بهزیستی استان لرستان انجام پذیرفت./

فاطمه ياراحمدي

 

برچسب‌ها: 
جمع آوري معتادان - فرماندهي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان - استانداري لرستان - محمود ثميني - كمپ ماده ۱۶

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم