وجود ۳۶ مزرعه ماهی دومنظوره در لرستان

کد خبر: 
۶۴۱۱
مدیرکل شیلات لرستان؛

وجود ۳۶ مزرعه ماهی دومنظوره در لرستان

وجود ۳۶ مزرعه ماهی دومنظوره در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: ۳۶ مزرعه ماهی دومنظوره در استان وجود دارد که هرکدام بالای ۲۰ تا ۳۰ تن تولید دارند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «کیارش بیرانوند» اظهار کرد: در راستای تولیدات حوزه گرم‌آبی یک مجتمع بزرگ در دورود وجود دارد که حدود یک تا ۲ هزار تن تولید این مجتمع است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر در آنجا به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، افزود: ۲۲ تعاونی آنجا فعالیت دارند.

مدیرکل شیلات لرستان ادامه داد: این مجتمع سال‌های گذشته احداث شده اما برای این مجتمع جاده آسفالت، بند انحرافی جدید احداث و کانال‌ها احیا شد و به چرخه تولید بازگشتند.

بیرانوند تصریح کرد: در این راستا تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفت و مکانیزه شدند و با علم روز پیش می‌روند و تولیدات خوبی دارند.

وی با اشاره به حوزه سردآبی، خاطرنشان کرد: اهم تولیدات در این حوزه است به طوری‌که در شول آباد بیش از ۵۰ مزرعه آنجا وجود دارد که از الان شروع به کار کرده و کف رودخانه را با بیل مکانیکی حفر کرده و آب را انحراف و در آنجا تولید ماهی سردآبی می کنند و تولید بالایی دارند و حداقل آنجا بیش از ۱۵۰۰ تن تا ۲۰۰۰ تن به صورت غیرمجاز و فصلی ماهی تولید می‌کنند.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: بیش از ۳۶ تا مزرعه ماهی دو منظوره داریم که هرکدام بالای ۲۰ تا ۳۰ تن تولید دارند که اینها جز آمار آورده نمی‌شود چون اینها پروانه ندارند و پروانه برای آنها صادر نشده است.

بیرانوند ادامه داد: چم چید از طریق ماده ۲۷ به بانک زمین واگذار شد و پول دولت برگشت دادیم و سرمایه گذار در آنجا ۲۵۰ میلیارد هزینه کرده و کل مجتمع ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تن بود که در فاز اول آن ۵۰۰ تن ظرفیت دارد و در حال آبگیری است که امیدواریم تا پایان سال آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: در الشتر مشکلاتی وجود داشت و از طریق ماده ۲۷ واگذار شده و یک مجتمع کاملا مکانیزه و خوبی احداث شده است.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: با پولی که فروش این مجتمع‌ها به دست آمد مجتمع سفید دشت استارت زده شده و یک ظرفیت بسیار عالی بوده و زیرساخت آن تکمیل شده است.

بیرانوند اضافه کرد: از طریق ماده ۲۷ واگذرا شده و بخش خصوصی توانمندی بوده و محکم پای کار است امیدواریم بزودی شاهد آبگیری فاز اول آن باشیم.

وی با اشاره به پروژه سفیددشت، افزود: این پروژه در ایران بی‌نظیر بوده و یک مجتمع آبزی‌پروری با زنجیره در کنار آن در سپیددشت راه‌اندازی شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
مزرعه ماهی - ماهی چند منظوره - شیلات لرستان - کیارش بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم