ماجرای مسجد آدم کش و آقا ماشالله!

کد خبر: 
۲۹۵۷
اطلاعات عمومی؛

ماجرای مسجد آدم کش و آقا ماشالله!

مسجد آدم کش یا مسجد ماشالله

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ در نقلی آمده است در نزدیکى ابن بابویه در شهر «ری» مسجدی بود که معروف شده بود به مسجد «آدم کش» !

هرکس چه غریب و چه اهل همان شهر شب را در مسجد سپری می‌کرد فردا جنازه او را از آن مسجد بیرون می‌آوردند!

غریبه ها که از آنجا مطلع نبودند می‌رفتند و شب را آنجا می خوابیدند و صبح مردم جنازه آن را بیرون می‌آوردند. بالاخره صبر مردم لبریز شد و تصمیم به خراب کردن مسجد گرفتند ولی عده‌ای نگذاشتند و گفتند خانه خدا را نباید خراب کرد بلکه بهتر این است شب‌ها در مسجد را قفل کنیم و تابلویی نصب کنیم و توضیح دهیم تا کسی وارد آن نشود!

روزی دو مسافر غریبه گذرشان به شهر خورد و تابلوی مسجد را نیز دیدند ! یکی از آنها که بسیار شجاع بود تصمیم گرفت که شب را در آنجا بماند و بفهمد که ماجرای این مسجد چیست!!

شب هنگام شد و هرچه دوستش التماس کرد که وارد مسجد نشو مرد به او اعتنایی نکرد و فقط گفت: «اگر کشته شدم خبر را به خانواده‌ام برسان و اگر زنده ماندم که نعم المطلوب و سرّى را کشف کرده‌ام». پس قفل را گشود و داخل مسجد شد و تا نزدیک نصف شب توقّف کرد خبر نشد. و چون شب از نصف گذشت، ناگاه صدایى مهیب و وحشت زایى بلند شد، گوش داد تا ببیند صدا از کدام طرف است، باز‌‌ همان صدا بلند شد و هر لحظه صدا مهیب‌تر و هولناک‌تر بود. پس آن مرد برخاست و ایستاد و چوب دست خود را بلند کرد و به طرف صدا فرود آورد که به دیوار مسجد خورد و ناگهان دیوار شکافته شد و زر و طلاى بسیارى به زمین ریخت و معلوم شد، دفینه و گنجى در آن دیوار گذارده و طلسم کرده بودند که این صدا بلند می‌شود و آن طلسم به واسطه پر جراتی آن مرد شکست پس طلاها را جمع کرد و صبح از آن مسجد صحیح و سالم با پول زیادی بیرون آمد و از آن همه پول، املاک خریده و از ثروتمندان گردید و آن مسجد را تعمیر و به نام او مسجد «ماشاالله» معروف گردید.

علاّمه نهاوندى در کتاب راحة الروح داستان مسجد آدم کش را نقل و اشاره کرده به گفتار مولوى که گوید:

یک حکایت گوش کن اى نیک پى
مسجدى بود در کنار شهررى
هر که در وى بى خبر چون کور رفت
مسجدم چون اختران در گور رفت

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - مسجد آدم کش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم