سرانه مطالعه عمومی لرستان افزایش یابد

کد خبر: 
۱۱۷۵
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

سرانه مطالعه عمومی لرستان افزایش یابد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سرانه مطالعه عمومی لرستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمود ثمینی صبح امروز که در جلسه ویدئو کنفرانس انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: صرف نظر از نواقص و مشکلات موجود، گزارشات ارائه شده در زمینه کتابخوانی در سطح استان خوب و امیدوار کننده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تبیین اهمیت موضوع، تصریح کرد: اگر بناست در هر کشور و جامعه‌ای امر توسعه، تحقق پیدا کند، اولین گام گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

توسعه علم و آگاهی توأم با توسعه فرهنگی است

ثمینی ضمن تقدیر از همت سازمان‌های مربوطه ازمدیرکل کتابخانه‌های لرستان، برنامه و بودجه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان خاطرنشان کرد: زیرساخت توسعه، گسترش علم و افزایش آگاهی بوده و توسعه علم و آگاهی توأم با توسعه فرهنگی است.

وی گفت: جامعه‌ای که مردم آن مطلع و کتابخوان باشند به توسعه فرهنگی رسیده‌اند و این مهم زیرساخت سایر توسعه‌های اجتماعی سیاسی و عمرانی کشور است.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش فرهنگی گفت: هر چقدر در زمینه کتابخوانی هزینه شود به نوعی سرمایه گذاری است و این امر در نهایت منجر به توسعه همه جانبه استان خواهد شد که به این منظور لازم است از تمام امکانات دولتی و غیر دولتی استفاده شود.

ثمینی در ادامه افزود: سرانه مطالعه عمومی ما به تناسب، سرانه خوب و بالایی نیست و باید تلاش کنیم میزان آنرا افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: به این منظور کتاب باید در سبد کالای خانواده قرار گیرد و این امر مستلزم ارائه حمایت‌های خاص از طرف دستگاههای فرهنگی است که قطعاً مردم فهیم و با فرهنگ لرستان از این امر استقبال خواهند کرد./

مهدیه مظفری

پایان پیام

 

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - محمود ثمینی - اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم