تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مجازی در کانون لرستان

کد خبر: 
۳۴۳
اجرای طرح «امداد فرهنگی مجازی» در روزهای تعطیل؛

تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مجازی در کانون لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فضای مجازی، توسط مربیان این اداره‌کل خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، محمد جواد محمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و نیز تعطیلی فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افزایش زمان فراغت کودکان، اقدامات فرهنگی، هنری وادبی، برای بهره مندی کودکان و نوجوانان که این روزها امکان حضور درمراکز را ندارند، در فضای مجازی از طریق مربیان کانون در دستورکار قرار گرفته است.
محمدی افزود: مربیان کانون پرورش فکری لرستان به منظور ارتباط با اعضا در زمان تعطیلی‌ مراکز، اقدام به تولید و پخش برنامه‌های متنوع و مختلفی در فضای مجازی می‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ادامه داد: در اجرای این طرح مضامینی چون: امنیت و آرامش دادن به کودکان ونوجوانان، آگاهی دادن جهت مراقبت‌های فردی و گروهی آن‌ها، استفاده بهینه‌ی فرهنگی از زمان و حضورمداوم در منزل، کاهش رعب و وحشت از بیماری در کودکان ونوجوانان، ایجاد کردن فرصت مطالعاتی و خلق آثار، آموزش رعایت خود مراقبتی و موارد ایمنی، پیشگیری و چگونگی برخورداری از سلامت روانی، جسمانی و فکری، ایجاد امید، انگیزه، نشاط و شادی در کودکان ونوجوانان مد نظر است.
وی به تولید قصه‌های۹۰ ثانیه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی واجرای پانتومیم، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و فعالیت‌هایی نظیر نقاشی و... اشاره کرد و اظهار داشت: آثار نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، اوریگامی و سفال با موضوعات اعلام شده با کیفیت خوب و در مکان مناسب عکس گرفته و ارسال شود.
محمدی بیان داشت: انیمیشن‌های دو دقیقه‌ای با پیام و مضامین مورد منظور و همچنین،  نمایش‌های عروسکی یک دقیقه‌ای و نیز دلنوشته‌های ادبی، شعر و داستان کوتاه (حداکثر ۷۰۰ کلمه)، کودکانه‌های شعر و ترانه با موضوع آموزش‌های بهداشتی برای کودکان به صورت فیلم های کوتاه ضبط و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.
کمال گل‌مرادی/ زرک

 

برچسب‌ها: 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان - امداد فرهنگی مجازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم