تولد ۱۰۰ دختر به ازای هر ۱۱۳ پسر در لرستان

کد خبر: 
۵۸۳۹
در ۹ماهه سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد؛

تولد ۱۰۰ دختر به ازای هر ۱۱۳ پسر در لرستان

تولد ۱۰۰ دختر به ازای هر ۱۱۳ پسر در لرستان

مدیرکل ثبت‌ احوال لرستان گفت: در ۹ماهه امسال، ۱۰۰ نوزاد دختر به ازای هر ۱۱۳ پسر متولد شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «فریبرز امیری» جمعیت لرستان بعد از سرشماری ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۱۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۹۵۳ هزار و ۶۸۸ هزار نفر مرد و ۹۲۸ هزار و ۲۲۶ نفر نیز زن هستند.

وی با اشاره به آمار جمعیت شهری و روستایی در لرستان، گفت: ۶۴.۲ درصد از جمعیت در شهر‌ها و ۳۵.۸ درصد نیز در روستا‌های این استان سکونت دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با تأکید به اینکه لرستان رتبۀ چهاردهم کشور در ثبت ولادت در پایان سال ۱۴۰۱ را کسب کرده است، گفت: رتبۀ هفدهم در ثبت واقعۀ فوت، رتبۀ هشتم در ثبت واقعۀ ازدواج و رتبۀ هفدهم را در ثبت واقعۀ طلاق کسب کرده‌ایم.

امیری با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار و ۹۵۲ واقعۀ ولادت در ۹ماهه ۱۴۰۲ در این استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۵۱۴ نفر پسر و ۸ هزار و ۴۳۶ نفر نیز دختر هستند.

وی با تأکید به اینکه ۱۰۰ دختر به‌ازای هر ۱۱۳ پسر در ۹ماهه سال ۱۴۰۲ در لرستان متولد شده است، اظهار داشت: ۶۴ درصد ولادت‌ها در جمعیت شهری و ۳۶ درصد نیز در جمعیت روستایی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه ۶۵ نوزاد در هر شبانه‌روز از ابتدای امسال تاکنون در لرستان متولد شده است، افزود: ۹۸.۳ درصد ثبت ولادت‌ها در این استان زیر مهلت قانونی ۱۵ روزه به ما مراجعه کرده‌اند.

امیری با بیان اینکه ۳۶۶ مورد از ولادت‌ها در لرستان دوقلو است، گفت: ۱۲ مورد از ولادت‌ها در این استان نیز به‌صورت سه‌قلو زایی است.

وی با تأکید به اینکه ۷۳۷۷ واقعۀ فوت در ۹ماهه ۱۴۰۲ در لرستان به ثبت رسیده است، بیان کرد: ۵۶.۵ درصد از این تعداد مرد و ۴۳.۵ درصد نیز زن هستند و ۲۷ مورد واقعۀ فوت در هر شبانه‌روز به ثبت رسیده است.

امیری با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۲۹۶ مورد واقعۀ ازدواج در لرستان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: ۳۷ مورد ازدواج در هر شبانه‌روز از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در این استان برای مردان ۲۸.۷ سال و ۲۳.۵ سال برای زنان است، ابراز کرد: ۳۶۴۶ مورد طلاق از ابتدای امسال در این استان به ثبت رسیده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ثبت احوال لرستان - فریبرز امیری - ثبت وقایع حیاتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم