افزایش تراز آب زیرزمینی در کوهدشت

کد خبر: 
۶۳۸۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان؛

افزایش تراز آب زیرزمینی در کوهدشت

افزایش تراز آب زیرزمینی در کوهدشت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افزایش تراز آب زیرزمینی در کوهدشت خبر داد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک از تسنیم «داریوش حسن نژاد» در جلسۀ شورای حفاظت از آب کوهدشت، گفت: تراز آب زیرزمینی در این شهرستان افزایش یافته است، این در حالی بود که این روند هرساله کاهشی بود.

وی با اشاره به افزایش بارندگی در کوهدشت، افزود: بارندگی در دشت این شهرستان ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، عنوان کرد: وزارت نیرو برنامه‌های خوبی برای جلوگیری از منابع آب زیرزمینی دارد و استفادۀ صنایع از آب زیرزمینی را باید حذف کرد.

داریوش حسن نژاد بیان کرد: اتفاقات مثبتی در مدیریت منابع آب کوهدشت با پیگیری فرماندار رخ داده است و ما حالا شاهد زنده‌شدن آبخوان‌های این شهرستان هستیم.

وی گفت: فرازبند سد معشوره ۲۱ میلیون مترمکعب گنجایش و ذخیره آب را دارد و اقدامات خوبی طی دو سال اخیر در مورد احداث این سد انجام شده است.

بیش از یک‌دهه است که بیلان دشت کوهدشت به‌علت اضافه‌برداشت‌ها از آب‌های زیرزمینی و عدم توازن بین تغذیه و تخلیه آبخوان همواره منفی است.

سطح آب‌های زیرزمینی در کوهدشت به‌عنوان یکی از دشت‌های ممنوعه کشور در حالی اردیبهشت ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ متر کاهش رسید که ۸۵ کیلومتر از حدود ۷۷۵ کیلومتر طول رودخانه سیمره و رودخانه کشکان نیز از این شهرستان عبور می‌کند.

بحران آب کوهدشت سال‌های اخیر همواره رو به افزایش بوده است و احداث سد معشوره در حدود ۵۰۰ متر پایین‌تر از محل تلاقی دو شاخه تشکیل‌دهنده رود کشکان به‌عنوان تنها راه نجات این شهرستان از تداوم خشک‌سالی‌ها معرفی‌ شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
افزایش تراز آب - رودخانه کوهدشت - کشکان - بیلان رود - آب منطقه‌ای لرستان - داریوش حسن نژاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم