آغاز طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت در لرستان

کد خبر: 
۵۴۳۱
رئیس پلیس راهور لرستان خبر داد؛

آغاز طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت در لرستان

آغاز طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت در لرستان

خرم‌آباد - رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی لرستان، از اجرای طرح صدور گواهینامه آسان و یک‌روزه موتورسیکلت در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سرهنگ «کریم فاخری» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح صدور گواهینامه آسان و یک‌روزه موتورسیکلت در لرستان، اظهار داشت: این طرح از اول آذرماه سال جاری عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح افراد به‌آسانی و در کمترین زمان در عرض یک روز می‌توانند گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی لرستان، از مزایای اجرای این طرح به مواردی چون کاهش ۶۰ درصدی هزینه، حذف امتحان آئین‌نامه و تسریع در فرایند صدور اشاره کرد و کاهش افراد فاقد گواهینامه و افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد.

وی با اشاره به شرایط و مراحل اخذ گواهینامه یک‌روزه، گفت: فرد بایستی به‌صورت اینترنتی در سامانه آموزشگاه رانندگی ایرانیان ثبت‌نام کند، فرد باید در سامانه احراز هویت شود، در صورت عدم احراز هویت باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و پس از احراز هویت مجدداً به سامانه آموزشگاه مراجعه کنند، داشتن پلاک موتورسیکلت در سامانه شماره‌گذاری به نام فرد یا والدین قبل از سال ۱۴۰۲ الزامی است و باید در زمان ثبت‌نام اطلاعات موتورسیکلت در سامانه ثبت کنند سپس از طریق اینترنت برای مراجعه به پزشک نوبت گرفته و پس از انجام معاینات پزشکی به آموزشگاه مراجعه کرده و پس از آموزش گواهی برای وی صادر شود.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی لرستان، افزود: سپس بایستی از طریق اینترنتی برای آزمون آئین‌نامه و عملی نوبت اخذ و به پلیس راهور برای انجام آزمون مراجعه کنند و پس از قبولی در آزمون در طول یک روز گواهینامه صادر می‌شود.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
فرماندهی انتظامی لرستان - گواهینامه رانندگی - موتور سیکلت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم