پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان هستیم

کد خبر: 
۷۳
وزیر جهاد کشاورزی در ازنا:

پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان هستیم

ازنا ـ زرک ـ وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در لرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار زرک، «محمود حجتی» در جریان بازدید از طرح شبکه آبیاری تحت فشار روستای «کلکله» شهرستان ازنا گفت: مساحت این طرح ۴۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن اجرا شده و مابقی هم آرام آرام با تخصیص منابع اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح شبکه آبیاری تحت فشار «کلکله» ازنا برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، تصریح کرد: طی ۳سال اخیر ۵هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مثمر در لرستان ایجاد شده که ظرفیت مهمی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در لرستان باید ایجاد شود، اضافه کرد: در تولید محصولات پایه‌ای مثل گندم و جو مشکلی وجود ندارد و ما حمایت می‌کنیم و در بعضی محصولات هم مثل سیب زمینی، پیاز و گوجه و سیب درختی هم این حمایت‌ها وجود دارد.

«حجتی» ادامه داد: اما برخی محصولات واقعا سهم زیادی در سبد غذایی مردم ندارند با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده اصرار کردیم که این محصولات کشاورزی تولید و کشت نشود؛  اما متأسفانه کشاورزان این محصولات را دوباره کشت کردند.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: برای نمونه در ازنا بیش از ۳برابر سال گذشته هویج کشت شد که با بسته شدن مرز عراق مشکلاتی در صادرات این نوع محصول به وجود آمد.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این‌که اواخر آبان ماه سال‌جاری مرز عراق برای صادرات محصولات کشاورزی باز می‌شود، اظهار داشت: پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در لرستان هستیم.

 

برچسب‌ها: 
سفر وزیر جهاد کشاورزی لرستان کلکله ازنا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم