هنرمند اخلاق؛ شهید «بهرام هژبر»

کد خبر: 
۴۴۴۰
هر مدرسه یک شهید؛

هنرمند اخلاق؛ شهید «بهرام هژبر»

شهید «بهرام هژبر» به تنهایی کار یک گروه تبلیغاتی و فرهنگی را انجام می‌داد و یکی از اتاق‌های منزل‌شان را خالی کرده بود و در آنجا به فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلیغی می‌پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ شهید «بهرام هژبر» در دهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۴در شهر خرم‌آباد دیده به جهان گشود. کودکی بیش نبود که به مسجد می‌رفت و در انجام تکالیف شرعی خود بسیار ساعی بود.

شهید، مطالعه را از سنین بسیار پایین شروع کرد و روح بلند و آسمانی‌اش را با مطالعه و سیر در احوال ائمه خصوصاً سالار و سردار شهیدان حسین ابن علی(ع) سیراب می‌کرد.

با حضور در مسجد جواد ائمه و با آشنایی با شهید محراب آیت‌الله مدنی تحت تعالیم انسان‌ساز اسلامی ایشان رشد نمود و پایه‌های عقیدتی وی بسیار تنومند گردید.

شهید در کلاس نهم به بعد برای ادامه تحصیل متوسطه‌اش به تهران مهاجرت نمود و در آنجا هم ضمن تحصیل فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را قطع نکرده و در مسجد حضرت امیر(ع) خیابان اسکندری فعالیت‌هایش را ادامه داد و در این بین دو بار توسط ساواک دستگیر شد. یک بار در سال ۵۲ و بار دیگر در سال ۵۴ که پس از مدتی آزاد شد.

بهرام، نقاشی می‌کشید، خط می‌نوشت و از صدای بسیار خوشی برخوردار بود

در همان دوران کودکی قلبی دقیق داشت و بسیار مهربان بود و از کمک به مردم فقیر مضایقه نمی‌کرد حتی بارها چه در زمان کودکی و چه در زمان بزرگتر شدن لباس‌های تن خود را در خیابان به حاجت‌مندان هدیه می‌کرد.

وی با وجود اینکه می‌توانست از امکانات رفاهی مناسبی برخورد باشد همواره شب‌ها روی زمین می‌خوابید و لباس ساده می‌پوشید بعد از شهادت بهرام، خانواده‌ای مستمند در خانه ایشان حضور پیدا می‌کردند و به خاطر از دست دادن بهرام گریه و زاری می‌نمودند اظهار می‌داشتند که بهرام آنها را سرکشی می‌کرد و مایحتاج زندگی ایشان را فراهم آورده است.

شهید عزیز در سال ۵۴ به دانشگاه راه یافت و در رشته رنگریزی فارغ‌التحصیل شد. وی از هنرمندان گمنام بود. نقاشی می‌کشید و خط می‌نوشت و از صدای بسیار خوشی بر خوردار بود.

با بلندگوی دستی‌اش شعار و نوحه می‌خواند

بهرام به تنهایی کار یک گروه تبلیغاتی و فرهنگی را انجام می‌داد و یکی از اتاق‌های منزلشان را خالی کرده بود و در آنجا به فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلیغی می‌پرداخت.

هنوز آثار پارچه‌های بهرام بر کف اتاقش نمایان است هر کدام از خیابان‌های خرم‌آباد شعاری از اسلام بر سینه دارد یادگاری از بهرام است. بهرام تا زمان شهادتش تصاویر شهدا را بر بوم نقاشی می‌کرد و از نوشتن تراکت و نقاشی پرتو شهید بر بوم تا غسل و کفن و بر گزاری نماز و تدفین را عهده‎دار بود.

وی در مراسم تشییع با بلندگوی دستی‌اش که خود تهیه کرده بود مراسم را با خواندن شعار و نوحه گرم می‌نمود.

از اقدامات بسیار اساسی شهید بهرام هزبر تشکیل کلاس‌های از آموزش قرآن در مسجد جواد ائمه و نیز ترویج مراسم دعای کمیل در سطح شهر خرم‌آباد بود.

او مراسم روح‌بخش دعای کمیل را برای اولین بار در خرم‌آباد ترویج داد. چند جلسه آغازین را در منزل خود برگزار کرد و پس از مدتی به خاطر هجوم مردم مجبور به انتقال مراسم به مسجد جواد ائمه شد.

شهید بهرام هژبر؛ هنرمند اخلاق

هنرمند گمنام و سردار سرافراز اسلام شهید بهرام هزبر بخاطر تقرب به حق مدت‌ها خادم مسجد جواد ائمه بود و با حضور خود در آنجا پایگاه مذهبی سیاسی و فرهنگی ایجاد نموده بود.

از این شهید عزیز نواری به یادگار مانده است. این اذان که بسیار زیبا خواند شده است مدت‌ها از بلندگوی مسجد جواد ائمه پخش میشد.

هنرمند اخلاق شهید بهرام هژبر این پرچمدار فرهنگ اسلام در سحرگاه ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در حالیکه پرچم فتح خرمشهر را در دست داشت و سه خاکریز را به همراهی یاران سر افرازش پشت سر گذاشته بود در راه اهداف مقدس الهی با اصابت تیر مستقیم دشمن به ناحیه چشمش به دیدار یار شتافت.

ارسالی: دبیرستان غیردولتی پسرانه سما (دوره اول) خرم‌آباد

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شهید - بهرام هژبر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم