محور خرم‌آباد ـ پلدختر طی ۴سال به اتمام می‌رسد

کد خبر: 
۱۶۵
در صورت تأمین اعتبار؛

محور خرم‌آباد ـ پلدختر طی ۴سال به اتمام می‌رسد

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد: در صورت تأمین اعتبار محور خرم‌آباد ـ پلدختر در بازه زمانی ۳تا۴سال به اتمام می‌رسد.
به گزارش خبرنگار زرک، محمدرضا کدخدازاده در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان گفت: از پروژه‌های استان لرستان که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست احداث دارد محور خرم‌آباد ـ پلدختر است.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از محور خرم‌آباد ـ پلدختر در سیل امسال از بین رفت که هم اکنون شرکت ساخت جاده جدیدی را به عنوان جایگزین در چهارقطعه در دست احداث دارد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این‌که در حال حاضر، قطعه یک محور خرم‌آباد ـ پلدختر فعال است و قطعه چهار در حال مناقصه است و قطعه سه نیز به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که تکمیل این پروژه ۸۰۰ میلیاردتومان هزینه ببرد.

تخصیص اعتبار ملی برای شروع پروژه محور خرم‌آباد ـ پلدختر
کدخدازاده در ادامه افزود: امسال از محل اعتبارات ملی برای شروع این پروژه بالغ بر ۵۰ میلیاردتومان تخصیص یافت که پیمانکار قطعه اول مشغول به کار و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۷درصد است. قطعه چهار هفته آینده پیمانکار قطعه چهار از طریق مناقصه تعیین می‌شود. دو قطعه دیگر نیز حداکثر تا اردیبهشت ماه پیمانکاران آن نهایی می‌شود.
این مسئول در شرکت ساخت همچنین از رایزنی با دو بانک سپه و ملی برای سرمایه‌گذاری در اتمام این محور خبر داد و گفت: انجام این کار از طریق استان پیگیری شده و از طریق وزارت راه و شهرسازی نیز در حال پیگیری است تا از محل ماده ۵۶ در این پروژه سرمایه گذاری شود.
کدخدازاده تصریح کرد: در خصوص محور خرم‌آباد ـ پلدختر مطالعات دقیقی انجام شده که شامل مطالعات مسیر رودخانه، مطالعات نقشه‌برداری رودخانه، مطالعات پدافند غیرعامل و حتی مطالعات تحلیل ترانشه‌ها و تونل‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه تأمین اعتبار انجام شود این محور در بازه زمانی سه تا سه سال و نیم به اتمام می‌رسد.

 

 

برچسب‌ها: 
کدخدا زاده - خرم آباد - پلدختر - شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم