عملیات برق‌دار کردن روستاها با جدیت دنبال می‌شود 

کد خبر: 
۱۶۸
در آیین برق‌رسانی به ۵ روستای پلدختر عنوان شد؛

عملیات برق‌دار کردن روستاها با جدیت دنبال می‌شود 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: عملیات برق‌دار کردن روستاها با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش خبرنگار زرک، فریدون خودنیا در آیین برق‌رسانی به ۵روستای منطقه تخت‌چان پلدختر اظهار داشت: از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه به مناطق محروم بوده که شرکت توزیع برق استان سعی کرده در راستای این هدف در  حیطه کاری  شرکت  نهایت تلاش خود را به کار ببندد و برق‌رسانی به روستاهای دور افتاده و محروم مصداق بارز آن است.
وی افزود: به منظور محرومیت‌زدایی از اقشار روستایی و برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه همه جانبه در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها، عملیات برق‌دار کردن روستاها با جدیت دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم انرژی الکتریکی مورد نیاز در دسترس شمار بیشتری از ساکنان روستاهای استان قرار گیرد.

تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار لرستان برق‌ دارند
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اعلام این‌که تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار استان از نعمت برق برخوردارند، تصریح کرد: ۷۰ درصد روستاهای بالای ۵ خانوار استان نیز برق‌دار هستند که با موافقت نامه‌ای که با توانیر بسته شده ۲۰ درصد بودجه برای این امر اختصاص یافته است.
خودنیا ادامه داد: بر  اساس آن ۲۹ روستا در سال‌جاری این برنامه دیده شده‌اند که با تحقق آن تا پایان سال‌جاری تمام روستاهای ۵تا ۱۰خانوار برق‌‌رسانی می‌شوند.
وی با اشاره به سیل فروردین۹۸ و خسارات زیادی که به شبکه های توزیع برق وارد شد، اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش جهادی نیروهای خدوم شرکت علاوه بر تأمین برق پایدار مناطق سیل‌زده در شهرستان پلدختر توانستیم اقدامات دیگر از جمله برق‌رسانی به روستاهای بدون برق این شهرستان را بی‌وقفه پیش ببریم.
خودنیا گفت: برق‌رسانی به روستاهای بدون برق استان از جمله مواردی است که علاوه بر صعب‌العبور بودن این مناطق، سیل فروردین ماه۹۸ برق‌رسانی را دوچندان سخت نمود که با تلاش مضاعف پرسنل سخت‌کوش شرکت برق این مهم در  ۵ روستای منطقه تخت‌چان پلدختر انجام و در دیگر روستا‌های بدون برق با سرعت خوبی در حال اجرا است.

هزینه ۱.۵میلیاردی برای برق‌رسانی به ۵روستای پلدختر
در ادامه مدیریت برق شهرستان پلدختر با اشاره به حادثه سیل۹۸ در این شهرستان که خسارات بسیار سنگینی به شبکه برق شهرستان پلدختر وارد و باعث قطع شدن برق بسیاری از مناطق این شهرستان گردید، اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های مدیرعامل و پرسنل شرکت توانستیم در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به ساخت، اصلاح و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده ناشی از سیل کنیم.
محمدطاهر متش‌پور، هزینه برق‌رسانی به  ۵ روستای منطقه تخت‌چان که با احداث ۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۵ پست هوایی صورت گرفته است را یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: این منطقه از مناطق صعب‌العبور است که با انجام این پروژه بیش از ۷۰ خانوار ساکن این منطقه از نعمت برق برخوردار شدند.

خبر: سعید دولتشاهی/ زرک
 

برچسب‌ها: 
شرکت برق لرستان - تخت چان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم