طراحی سامانه الکترونیکی «پایش ساختمان‌های ناایمن» در لرستان

کد خبر: 
۴۷۶۷
بازرس کل استان لرستان تأکید کرد؛

طراحی سامانه الکترونیکی «پایش ساختمان‌های ناایمن» در لرستان

سعید رازانی بازرس کل استان لرستان

بازرس کل لرستان از طراحی سامانه الکترونیکی پایش ساختمان‌های ناایمن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «سعید رازانی» در جلسه شناسایی ساختمان‌های ناایمن به ویژه مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی و پاساژها، ادارات و اماکن محل اجتماع مردم و همچنین گودبرداری اصولی در سطح شهر که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، رئیس سازمان نظام مهندسی، معاون مدیرکل راه و شهرسازی و شهرداران شهرستان‌های استان لرستان در سالن جلسات اداره کل بازرسی استان برگزار شد، تأکید کرد: حادثه خبر نمی‌دهد و گاهی زیان‌های سنگینی به بار می‌آورد به همین دلیل باید برای موضوع ساختمان‌های ناایمن فکر اساسی کرد.

وی به ارسال نامه‌ای به شهرداران و مسئولان ذیربط پیرامون نظارت بر ساختمان‌های در حال احداث استان اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها یک سری تکالیف برای ماموران شهرداری و مهندسین ناظر پیش‌بینی شده است.

بازرس کل استان لرستان ادامه داد: مهندسین ناظر مکلفند مرتباً و مستمراً از ساختمانی که مهندس ناظرش هستند بازدید به عمل آورند و هر جا خلافی دیدند بلافاصله به شهرداری اعلام کند.

رازانی با تأکید بر اینکه اگر مهندسان ناظر به وظایفشان عمل می‌کردند شاهد حوادثی چون «متروپل» نبودیم، تصریح کرد: این حادثه بیانگر آن است که یک جای کار اشکال دارد؛ این نقص یا مربوط به بازدید و نظارت ناقص مهندسین ناظر و کوتاهی او در اعلام تخلف به شهرداری بوده است و یا شهرداری تخلفات اعلامی را آنطور که باید پیگیر نبوده است.

وی بیان داشت: مأموران شهرداری نیز علاوه بر نظارت مستمر بر ساخت و سازها از احداث ساختمان‌های خلاف مفاد پروانه نیز جلوگیری کنند و عمده مشکلات ما را به خود اختصاص داده است.

با مهندسان ناظر و مأموران شهرداری متخلف برخورد می‌کنیم

بازرس کل استان لرستان تصریح کرد: چنانچه مهندسان ناظر و یا مأموران شهرداری در انجام وظایف خود سهل انگاری کنند به طور قطع با آنها برخورد خواهد شد؛ چرا که تخلف صورت گرفته است.

رازانی با تاکید بر ایجاد سامانه الکترونیکی پایش ساختمان‌های ناایمن در لرستان، خاطر نشان کرد: این سامانه علاوه بر نظام‌مند کردن نظارت، بازدید و اعلام تخلفات ساختمان‌های در حال احداث توسط مهندسان ناظر و مأموران شهرداری، موجب شناسایی مقصر اصلی در صورت بروز حادثه می‌شود.

وی، نقشِ نظام مهندسی لرستان در ایجاد این سامانه الکترونیکی را مهم برشمرد و تأکید کرد: شهرداران استان مکلفند ظرف یک‌ماه ساختن زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای ایجاد این سامانه را فراهم کنند.

هرگونه صورت جلسه گردانی ممنوع است

بازرس کل استان لرستان خطاب به رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: برای طراحی سامانه الکترونیکی مورد نظر، هماهنگی‌های لازم را با شهرداری‌‌ها به عمل آورید و نتیجه را اعلام کنید.

رازانی یادآور شد: بازدید بصورت تصادفی از مجتمع‌ها و آپارتمان‌های در حال ساخت لرستان باید صورت گیرد تا با مشاهده هرگونه اهمال‌کاری توسط مهندسین ناظر و ماموران شهرداری، مراتب برای برخورد لازم اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه حضور تمامی اعضای کمیسیون‌های ماده صد در جلسه الزامی است و هرگونه صورت‌جلسه گردانی ممنوع است، یادآور شد: اگر یک یا دو نفر از اعضای کمیسیون‌های ماده صد در جلسه شرکت نکردند، جلسه باید تجدید شود.

ضرورت تهیه فهرست ساختمان‌های ناایمن 

بازرس کل استان لرستان بر ضرورت تهیه فهرست ساختمان‌های ناایمن و ساختمان‌های ناایمنِ در وضعیت بحرانی استان تأکید کرد و گفت: شهرداران شهرستان‌های لرستان ظرف ۲۰ روز بایستی این فهرست را تهیه و به این مرجع اعلام کنند.

رازانی، خاطرنشان کرد: این کار به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار و ایراد صدمه به جان و مال مردم صورت می‌گیرد.

سمیه روزبهانی /

 

 

برچسب‌ها: 
سعید رازانی - اداره کل بازرسی لرستان - ساختمان های ناایمن

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم