حوزه آبخیز «سرمَرغ» رسوب وارده به خرم‌آباد را کنترل می‌کند

کد خبر: 
۶۱
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

حوزه آبخیز «سرمَرغ» رسوب وارده به خرم‌آباد را کنترل می‌کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: حوزه آبخیز شمال شهر خرم‌آباد، زیر حوزه منطقه «سرمَرغ» رسوب وارده به مرکز استان را کنترل می‌کند.

به گزارش خبرنگار زرک، «شیرزاد نجفی» امروز دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی حوزه آبخیز شمال شهر خرم‌آباد، زیر حوزه منطقه «سرمَرغ» در جمع خبرنگاران لرستان گفت: این حوزه شامل ۶ زیر حوزه اصلی است که حاوی ۴۹ زیر حوزه فرعی، ۱۰ هزار هکتار مرتع، ۸ هزار هکتار مستثنیات و ۲۵ هزار هکتار جنگل می‌باشد.

وی به کلنگ‌زنی امروز اشاره و خاطرنشان کرد: زیر حوزه «سرمَرغ» ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت دارد که اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اعلام کرد: عملیات‌های بندخاکی، سنگی ملاتی، بتنی، جنگل‌کاری، اصلاح و توسعه مراتع، سوخت جایگزینی و مبارزه با آفات و امراض از جمله زیر پروژه‌هایی است که در حوزه شمال خرم‌آباد به اجرا درخواهد آمد.

«نجفی» در پایان اهداف این پروژه را کنترل رواناب ورودی به شهر خرم‌آباد و خرم‌رود، کاهش خسارات ناشی از سیل در مرکز استان، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کنترل رسوب وارده به شهر و خرم‌رود و... دانست و اظهار کرد: محل تامین اعتبار این حوزه و زیر حوزه‌های مرتبط، صندوق توسعه ملی بوده است.

گفتنی است در این مراسم نیز «امیری» معاون اقتصادی استاندار لرستان و «فتحی بیرانوند» مدیرکل محیط زیست استان حضور داشتند.

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم