تئاتر آیینی‌ترین هنر جهان است

کد خبر: 
۷۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تئاتر آیینی‌ترین هنر جهان است

الیگودرز ـ زرک ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تئاتر؛ آیین‌ترین هنر جهان است.

به گزارش خبرنگار زرک، «احمد حسین فتایی» در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر لرستان که در الیگودرز برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: تقارن این میلاد بزرگ با اجرای جشنواره تئاتر استان را به فال نیک می‌گیریم؛ زیرا تئاتر آیینی‌ترین هنر جهان است.

وی با تاکید بر این‌که در تئاتر خلوص وجود دارد، تصریح کرد: تئاتر، مادر تمام هنرهاست؛ زیرا تمامی رشته‌های هنری را در خود دارد و همین موضوع تئاتر را به یک رسانه قدرتمند برای انتقال اصل و اصالت مبدل ساخته که به چرایی و چگونگی شکل‌گیری پدیده‌ها در لایه‌های سطحی و عمیقی می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در استان ۳۱ گروه نمایشی ثبت شده، ۶ سالن و ۷ پلاتو وجود دارد، افزود: لرستان دارای پیشینه‌ی تاریخی روشنی در هنر تئاتر است و اساتیدی همچون «حسین شیدایی»، «مصطفی عبداللهی»، «مسعود رایگان»، «منصور کبیر»، «نصرت‌ا... مسعودی» و زنده یاد «خوانساری» در دامن این استان رشد یافته و فعالیت خود را در این دیار آغاز کرده‌اند.

«فتایی» سپس با تاکید بر جنبه آموزش در رشد و تعالی هنر تئاتر در لرستان، اظهار داشت: انتظار داریم مرکز هنرهای نمایشی کشور در زمینه‌ی آموزش‌های تخصصی تئاتر، نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشد.

 

برچسب‌ها: 
تئاتر فتایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم