اگر به کشاورزان کمک نمی‌کنیم، لااقل به آن‌ها ضرر نرسانیم

کد خبر: 
۷۱
نماینده مردم الیگودرز:

اگر به کشاورزان کمک نمی‌کنیم، لااقل به آن‌ها ضرر نرسانیم

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید شرایط را برای فعالیت کشاورزان فراهم کنیم، اگر کمک‌شان نمی‌کنیم، لااقل به آن‌ها ضرر نرسانیم.

به گزارش خبرنگار زرک، «محمد خدابخشی» امروز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح طرح تکثیر تخم چشم زده ماهیان سردآبی الیگودرز که با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت، از مطالبات مردم این شهرستان سخن گفت.

وی از مشکلات و خساراتی که سیل به کشاورزان الیگودرزی وارد کرده است، سخن به میان آورد و ادامه داد: یکی از مطالبات آنان تسریع در پرداخت خسارات سیل به کشاورزان است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از دایرکردن اداره شیلات این شهرستان به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردم حوزه‌ی انتخابیه‌اش نام برد و اضافه کرد: نیروهای موجود در حوزه کشاورزی الیگودرز پاسخگوی جمعیت عشایری و کشاورزی الیگودرز نیست و در این زمینه به همکاری و مساعدت وزیر و مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان نیاز داریم.

«خدابخشی» یادآور شد: تکمیل شبکه‌های پایاب سدهای حوضیان و خان‌آباد از دیگر مطالبات مردم الیگودرز است.

وی از طرح تکثیر تخم چشم زده ماهیان سردآبی الیگودرز به عنوان برنامه‌ای موفق نام برد و اظهار داشت: سیل نه تنها به زمین‌های کشاورزی که به مزارع پرورش ماهی این شهرستان نیز خسارت وارد کرد که متأسفانه برخی از این مزارع خسارت دیده از سیل مجوز ندارند و در دریافت خسارات خود با مشکلاتی مواجه هستند.

 

نماینده مردم الیگودرز خطاب به وزیر:

به منابع طبیعی توصیه کنید برای کشاورزان کم‌تر مزاحمت ایجاد کند

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، مساعدت دولت برای جبران خسارات سیل به صاحبان مزارع پرورش ماهی را ضروری دانست.

«خدابخشی» در ادامه با اشاره به فعال کردن کمیسیون رفع تداخلات، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حل مشکل کشاورزان به منابع طبیعی توصیه کنید که برای اجرای طرح‌های عمومی و دادن زمین، همکاری بیشتری با مردم داشته باشد و برای مردمی که زندگی‌شان همین کشت و کارشان است کم‌تر مزاحمت ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: سال‌هاست کشاورزان و جد و نیاکان آن‌ها در زمین‌های خود کار کرده‌اند و امروز منابع طبیعی مدعی شده که زمین‌های آن‌ها جزو منابع ملی است؛ ما باید شرایط فعالیت کشاورزان را فراهم کنیم، اگر کمک‌شان نمی‌کنیم لااقل به آن‌ها ضرر نرسانیم و مشکلات‌شان را بیشتر نکنیم.

 

شناسنامه‌دار کردن گیاهان دارویی الیگودرز یک ضرورت است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از نبود اطلاعات جامع گیاهان دارویی در الیگودرز گلایه و اضافه کرد: گیاهان دارویی این شهرستان باید شناسنامه‌دار شود و در این راستا باید مطالعاتی صورت گیرد تا زمینه‌ی فعالیت سرمایه‌گذاران در این بخش را فراهم کند.

«خدابخشی» با بیان این‌که طی یک و نیم سال اخیر پیگیر کارخانه فراوری گیاهان دارویی در الیگودرز بوده، خطاب به وزیر خاطرنشان کرد: نیاز به ساخت پل عشایری داریم همچنین دستور دهید مطالبات شهرداری از سازمان جهاد کشاورزی پرداخت شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، دایر شدن نمایندگی دامپزشکی در روستاهای صعب‌العبور این شهرستان را خواستار شد و تأکید کرد: واکسن دام‌ها باید در این مناطق به طور رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

برچسب‌ها: 
خدابخشی وزیر جهاد کشاورزی حجتی تخم چشم زده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم