انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی چه کمکی به روابط عمومی شرکتها میکند؟
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی چه کمکی به روابط عمومی شرکتها میکند؟
شبکههای اجتماعی میتواند هدفهای روابط عمومی را دنبال کنند. شبکههای اجتماعی بهخصوص ابزارهای جانبی آن مثل ابزارهای مانیتورینگ و Social listening به متخصصان روابط عمومی کمک میکنند تا مدیریت بهتری نسبت به فرایند حسن شهرت و برندینگ کسبوکار خود داشته باشند.
راههای متداولی که که متخصصان روابط عمومی از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند:
ارتباط با اینفلوئنسرها:
اینفلوئنسرها به کسبوکارها کمک میکنند تا صدایی که هرگز نداشتند را بدست آورند. افراد تاثیرگذار شبکههای اجتماعی، دنبالکنندگان زیادی دارند که میشود پیشنهادات، تبلیغات و اخبار کسبوکار را در معرض دید آنها قرار داد.
شناسایی تهدیدهای برند:
ابزارهای social listening به متخصصان روابط عمومی این قدرت را میدهد تا افکار عمومی را قبل از ایجاد یک تیتر داغ و یا موج خبری منفی، بسنجند و راههایی برای تقابل با ایم موضوع پیدا کنند.
اثرگذاری بر داستانهای روزنامهنگاران و خبرنگاران:
هنگام بروز بحران، متخصص روابط عمومی بهصورت بیانیه، جوابیه یا حتی با انتشار یک ویدیوی ساده، به بسیاری از ابهامات پاسخ میدهند؛ اما افراد دیگری نیز هستند که با تولید و انتشار محتوا بر تصویر یک برند اثر میگذارند. روزنامهنگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه هنگام ایجاد یک موضوع داغ دربارهی یک شرکت، اغلب به رسانههای اجتماعی گوش میدهند تا ببیند مردم چه میگویند. مشاهدهی این نظرات در نگارش آنها اثر میگذارد و موجب ساخته شدن یک تصویر از برند میشوند.
واکنش سریع به موجهای منفی:
شبکههای اجتماعی اولین جاییست که مردم دنبال واکنش برند نسبت بهیک ادعای منفی هستند. متخصصان روابط عمومی از حساب شرکت برای انتشار پاسخ فوری و هدایت افکار عمومی استفاده میکنند.
اعلام رویدادها و اخبار شرکت:
کلمات به سرعت در شبکههای اجتماعی پرواز میکنند. برندها بهدنبال دیده شدن محتواشون هستند. بنابراین متخصصان روابط عمومی از این بستر برای انتشار خبر رسمی، عرضهی محصولات، بهروزرسانیهای خدمات و اعلام جوایز استفاده میکنند. شبکههای اجتماعی به شرکتها کمک میکند تا اخبار کسبوکار خود را بهسرعت در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند.
مقاله
یادداشت
گزارش
گفتگو