انتشار محتوا در شبکه‌‎های اجتماعی چه کمکی به روابط عمومی شرکت‌‎ها می‌کند؟

انتشار محتوا در شبکه‌‎های اجتماعی چه کمکی به روابط عمومی شرکت‌‎ها می‌کند؟

شبکه‌های اجتماعی می‌تواند هدف‌های روابط عمومی را دنبال کنند. شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص ابزارهای جانبی آن مثل ابزارهای مانیتورینگ و Social listening به متخصصان روابط عمومی کمک می‌کنند تا مدیریت بهتری نسبت به فرایند حسن شهرت و برندینگ کسب‌وکار خود داشته باشند.

راه‌های متداولی که که متخصصان روابط عمومی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند:

ارتباط با اینفلوئنسرها:

اینفلوئنسرها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا صدایی که هرگز نداشتند را بدست آورند. افراد تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی، دنبال‌کنندگان زیادی دارند که می‌شود پیشنهادات، تبلیغات و اخبار کسب‌وکار را در معرض دید آن‌ها قرار داد.

شناسایی تهدیدهای برند:

ابزارهای social listening به متخصصان روابط عمومی این قدرت را می‌دهد تا افکار عمومی را قبل از ایجاد یک تیتر داغ و یا موج خبری منفی، بسنجند و راه‌هایی برای تقابل با ایم موضوع پیدا کنند.

 

اثرگذاری بر داستان‌های روزنامه‌نگاران و خبرنگاران:

هنگام بروز بحران، متخصص روابط عمومی به‌صورت بیانیه، جوابیه یا حتی با انتشار یک ویدیوی ساده، به بسیاری از ابهامات پاسخ می‌دهند؛ اما افراد دیگری نیز هستند که با تولید و انتشار محتوا بر تصویر یک برند اثر می‌گذارند. روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه هنگام ایجاد یک موضوع داغ درباره‌ی یک شرکت، اغلب به رسانه‌های اجتماعی گوش می‌دهند تا ببیند مردم چه می‌گویند. مشاهده‌ی این نظرات در نگارش آن‌ها اثر می‌گذارد و موجب ساخته شدن یک تصویر از برند می‌شوند.

 

واکنش سریع به موج‌های منفی:

شبکه‌های اجتماعی اولین جاییست که مردم دنبال واکنش برند نسبت به‌یک ادعای منفی هستند. متخصصان روابط عمومی از حساب شرکت برای انتشار پاسخ فوری و هدایت افکار عمومی استفاده می‌کنند.

 

اعلام رویدادها و اخبار شرکت:

کلمات به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پرواز می‌کنند. برندها به‌دنبال دیده شدن محتواشون هستند. بنابراین متخصصان روابط عمومی از این بستر برای انتشار خبر رسمی، عرضه‌ی محصولات، به‌روزرسانی‌های خدمات و اعلام جوایز استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اخبار کسب‌وکار خود را به‌سرعت در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند.

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم