اختصاص اعتبار جدید به طرح های استانی تا پایان سال

کد خبر: 
۶۰۶۷
معاون ریاست جمهوری در خرم آباد خبر داد؛

اختصاص اعتبار جدید به طرح های استانی تا پایان سال

تخصیص اعتبار جدید به طرح های استانی تا پایان سال

 معاون رئیس جمهور در خرم آباد از اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی، توسعه و گفتگو دولت و بخش خصوصی استان در خرم آباد گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی و ملی استان لرستان تا پایان سال جاری اختصاص می یابد.

داوود منظور با بیان اینکه باید تلاش کنیم مطالبات و درخواست‌های کارآفرین و صنعتگران را به حیطه عمل برسانیم، افزود: رویکرد ما ایجاد عدالت و توازن استانی است و نقش دولت پشتیبانی از رشد و توسعه با ایجاد زیرساخت‌‌ها و استفاده از فناوری روز دنیا در تولیدات محصولات کشاورزی است.

معاون رئیس جمهور ظرفیت بخش خصوصی را در سرمایه‌گذاری و رشد منطقه بالا عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در همه حوزه‌ها به خوبی می‌تواند درآمدزایی، اشتغال و نوآوری و خلاقیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشت و صنعت وگردشگری فجر صفا لرستان از فناوری جدید و بر اساس استانداردهای روز دنیا در تولید محصولات ارگانیک کشاورزی بهره می‌برد، افزود: شیوه‌های جدید تولید محصولات کشاورزی می‌تواند زمینه صادرات به کشورهای خارجی را مهیا کند و باید شرایط رشد و توسعه در این زمینه فراهم شود.

 داوود منظور به پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان نیایش، خرم‌آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این مراکز بهداشتی و درمانی ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی به استان اضافه می‌شود تا به میانگین متوسط سرانه تخت بیمارستانی کشور نزدیک شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه مشکل اصلی لرستان مهار آب‌های سطحی که بدون استفاده از استان خارج می‌شود، افزود: طرح‌های خوبی در حوزه آبرسانی و آبیاری اراضی کشاورزی در حال انجام است و بهره‌برداری از سد های معشوره، ایوشان، مروک، کمندان، تاج‌امیر همچنین ایستگاه‌های پمپاژ برای آبیاری زهکشی اراضی کشاورزی باعث تحول بزرگی در استان می‌شود.

داوود منظور به طرح‌های تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای دستیابی به تعادل پایدار منابع آب برای کشاورزی می‌تواند سطح درآمد و اشتغال استان را تغییر دهد.

وی یکی از سیاست‌های دولت ایجاد رضایتمندی مردم و مهار تورم عنوان کرد و افزود: برای این مقوله دو رویکرد مهم یکی واقعی کردن درآمدها و مصارف، برای جلوگیری از کسری بودجه و دیگری محدود کردن تسهیلات بانکی و تمایل به سمت پرداخت به صورت سرمایه‌ در گردش مد نظر قرار گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در حوزه معادن بر ضرورت همکاری بخش خصوصی برای اکتشاف بیشتر معادن و بهره‌برداری از آنها گفت: مسیر خدمات‌دهی به مردم و مهم‌ترین ردیف‌های درآمدی دولت در بودجه سالیانه کشور میزان درآمد حاصل از حقوق دولتی و بهره‌ مالکانه معادن، حقوق ورودی کالاها و دریافت مالیات است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بخشی از مسیرهای کریدور‌های کشور از لرستان عبور می‌کند، افزود: برای بهره‌برداری از این کریدورها باید با تأمین و تخصیص اعتبار به طرح‌های حوزه حمل و نقل استان شتاب بیشتری بدهیم.

وی با تأکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت را رفع نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و افزود: باید پل‌ها و زیرگذرهای لازم برای کاهش این نقاط حادثه‌خیز و همچنین وقوع تصادفات احداث شوند و در این زمینه امسال اعتبارات خوبی برای این حوزه اختصاص پیدا کرده و برای سال آینده نیز این اعتبارات تقویت خواهند شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ابر پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد و اندیمشک تأمین مالی می شود، گفت: باید تلاش کنیم از محل ظرفیت‌های انتشار اوراق، منابع نفتی و تهاتر نفتی اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد را افتخار ملی دانست و افزود: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک نیازمند تأمین اعتبارات مالی بود که این تأمین اعتبار انجام گرفته و مشکل مالی برای آزادسازی نداریم و در این زمینه ۲۸۰ میلیارد تومان اوراق برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک تخصیص داده شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
طرح های عمرانی لرستان - رئیس برنامه و بودجه کشور - معاون رئیس جمهور - داوود منظور - تخصیص اعتبار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم