اجرای طرح ملی «نهضت سبز» در استان

کد خبر: 
۹۴
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد:

اجرای طرح ملی «نهضت سبز» در استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای طرح ملی «نهضت سبز» در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، «شیرزاد نجفی» عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی با تشکل‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نظر دارد که ۸۵ هزار هکتار از اراضی ملی را تا پایان هفته منابع طبیعی در سراسر کشور با مشارکت اقشار مختلف مردم، تشکل‌ها، نیروهای بسیج و... نهال‌ بکارد.

وی ادامه داد: به همین منظور اجرای جنگل‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز با عنوان طرح ملی «نهضت سبز» روز پنج‌شنبه ۱۴ آذر ماه در لرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: برای این منظور در استان نقاطی هم‌چون اناردر خرم‌آباد، پارک جنگلی شوراب چگنی، سراب جهانگیر(ولیعصر) پلدختر، شمال کوهدشت (داود رشید)، جنوب رومشکان، گاماسیاب نورآباد، چشمه علی‌اکبر الشتر، پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد، پارک جنگلی ازنا، درب آستانه دورود و حوضیان الیگودرز همزمان با سراسر کشور نهال‌کاری خواهد شد.

«نجفی» خاطرنشان کرد: به اندازه کافی نهال در نظر گرفته شده و روز پنجشنبه بیش از ۱۵۰۰ هکتار نهال‌کاری و بیش از ۱۲هزار هکتار بذرکاری انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه به نهال‌کاری مشارکتی با شهرداری مرکز لرستان اشاره و تصریح کرد: در آینده مناطقی مثل پشته، پشت بازار، ۶۰ متری، فلک‌الدین، ریمله و شمال خرم‌آباد نهال‌کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پایان، مردم و اصحاب رسانه را برای شرکت در مراسم جنگل‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز دعوت کرد.

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم