۳۶ زن تمدن‌ساز لرستانی معرفی می‌شوند

کد خبر: 
۵۶۸۵
همزمان با هفته بزرگداشت زن؛

۳۶ زن تمدن‌ساز لرستانی معرفی می‌شوند

۳۶ زن تمدن‌ساز لرستانی معرفی می‌شوند

همزمان با هفته بزرگداشت زن، سومین جشنواره «بانوی تمدن‌ساز» در قالب ۱۲ کمیته با معرفی ۳۶ نفر از زنان تمدن‌ساز در لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از شناسایی و معرفی الگو‌های شاخص زن و مادر در جشنواره «بانوی تمدن‌ساز» استان خبر داد.

فریبا ولی پور در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز زن و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: همزمان با هفته بزرگداشت زن، سومین جشنواره «بانوی تمدن‌ساز» در قالب ۱۲ کمیته با معرفی ۳۶ نفر از زنان تمدن‌ساز برگزار می‌شود.

ولی پور گفت: با تلاش دبیرخانه بانوی تمدن‌ساز کتاب آئین زندگی ۳۰ نفر از بانوان شاخص استان در هفته زن رونمایی و در قالب نمایشگاه نیز دستاورد‌های بانوان نمایش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: سال گذشته اولین جشنواره بانوی تمدن‌ساز همزمان با روز زن و امسال دومین جشنواره همزمان با روز دختر برگزار شد که از مجموع ۴۴۰۰ شرکت‌کننده سه نفر انتخاب و معرفی شدند و داوران به صورت کاملأ تخصصی و با کمترین ضریب خطا ارزیابی خود را انجام دادند.

ولی پور هدف از این رویداد‌های فرهنگی را شناسایی و معرفی الگو‌های شاخص زن و مادر در جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: همچنین جشنواره بانوان تاثیرگذار در استان برگزار خواهد شد که در هشت کارگروه مختلف با شناسایی ۲۴ زن تاثیرگذار و معرفی آنان به دبیرخانه کنگره در سطح ملی برگزار می‌شود.

ولی پور افزود: این کارگروه‌ها با عناوین اجرایی، علمی، تعلیم و تربیت، اجتماعی، ورزشی، پژوهش و فناوری، کسب و کار و گفتمان و رسانه در سطح استان و زیرگروه‌های شهرستانی فعال و برگزیدگان به کنگره ملی معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: در این جشنواره، گروه سنی دختران ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز فرصت شرکت دارند و به نظر می‌رسد این جشنواره فرصت خوبی برای جبران غفلت‌های تربیتی باشد.

لازم به ذکر است، برنامه‌های هفته زن امسال همزمان با سیزدهم دی، سالروز شهادت سردار دل‌ها و روز مقاومت اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز و در طول این هفته برنامه‌های متنوعی به صورت عمومی و درون دستگاهی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
فریبا ولی پور - امور بانوان استانداری لرستان - جشنواره بانوی تمدن ساز

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم