گاز رسانی به ۳۰۰ روستای لرستان

کد خبر: 
۱۲۳
خدایی مطرح کرد؛

گاز رسانی به ۳۰۰ روستای لرستان

خرم‌آباد ـ سرپرست شرکت گاز لرستان، گفت: عملیات گاز رسانی به ۳۰۰ روستای این استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار زرک، فیروز خدایی که در جمع خبرنگاران لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: عملیات گاز رسانی به ۳۰۰ روستای لرستان در حال انجام است که بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی روستایی، میزان تحت پوشش بودن روستاهای استان به بیش از ۹۴ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به انجام مطالعات گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، عنوان کرد: پیمان این پروژه‌ها نیز در آینده نزدیک منعقد خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز لرستان، گفت: با اجرای این پروژه‌ها نیز بیش از ۹۶ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

خدایی، افزود: با گاز رسانی به روستاها و شهرها بالغ بر ۵۳۲ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری خواهیم داشت.

 

رشد ۱۴ درصدی مصرف گاز طبیعی مشترکین شرکت گاز لرستان در ۹ماهه گذشته

سرپرست شرکت گاز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۱۴درصدی مصرف گاز طبیعی مشترکین این شرکت طی ۹ ماهه گذشته خبر داد.

خدایی با اعلام این خبر افزود: در ۹ ماهه گذشته مشترکین شرکت گاز لرستان بیش ازیک میلیارد و دویست میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند.

وی با اشاره به مصرف گاز در مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته یک میلیاردو پنجاه میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که در مقایسه با امسال مصرف گاز طبیعی رشد ۱۴ درصدی داشته است.

سرپرست شرکت گاز لرستان اعلام کرد: بخش خانگی در استان با مصرف بیش از ۵۹۰ میلیون مترمکعب گاز بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده و در بخش‌های صنعتی  ۴۱۵ میلیون متر مکعب و جایگاه‌های CNG  استان ۱۱۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

خدایی با بیان این‌که هم اکنون تعداد ۲۴ شهر و ۱۶۶۳ روستا، با ۴۷۹ هزار  خانوار در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند افزود: در ۹ ماهه گذشته امسال بطور میانگین، مصرف هر خانوار ۲۵۰۵  مترمکعب گاز طبیعی بوده است.

خدایی در خصوص پایداری جریان گاز در فصل سرد سال گفت:  با بستر سازی و تقویت زیرساخت‌های خطوط انتقال و شبکه‌های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم شریف استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و امیدواریم در سال‌جاری و با اجرای تمهیدات لازم  هیچگونه قطعی گازی نداشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با اقزایش برودت هوا و ازدیاد مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکین گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) شرکت گاز استان لرستان را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

 

برچسب‌ها: 
شرکت گاز لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم