کوتاهی در ثبت خاطرات رزمندگان، پشیمانی در پی دارد

کد خبر: 
۲۳۱۷
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

کوتاهی در ثبت خاطرات رزمندگان، پشیمانی در پی دارد

کوتاهی در ثبت خاطرات رزمندگان، پشیمانی در پی دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: کوتاهی در ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها، چیزی جز پشیمانی در پی ندارد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» امروز در آیین رونمایی از تازه‌های نشر دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: در دین مبین اسلام به اهمیت کتابت و ثبت کردن تاکید فراوان شده است.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کتاب و دغدغه‌های ایشان در خصوص کتاب و سرانه مطالعه در کشور، افزود: با گذشت ۳۲ سال از دفاع مقدس، آمار کتب چاپ شده در این خصوص رضایت بخش نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: هشت سال دفاع مقدس با کارنامه درخشان شهدا و همین رزمندگانی که اسناد زنده دفاع مقدس هستند، بخشی مهمی از تاریخ کشور ماست.

 رشیدی با اشاره به نقش موثر رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس، تصریح کرد: ما ۴۵ هزار رزمنده بسیجی داریم اگر از این تعداد ۱۰ هزار نفر خاطرات خود را می‌نوشتند، تاکنون آمار زیادی کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ شده بود.

 وی با بیان اینکه هرگونه کوتاهی در ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها، چیزی جز پشیمانی در پی ندارد، عنوان کرد: تقریبا در سال گذشته  یکصد و ۵۰ هزار پدر و مادر شهید این دار فانی را وداع گفتند که اگر خاطرات آنها از فرزندان‌شان و دوران دفاع مقدس ثبت می‌شد یعنی یکصد و ۵۰ هزار کتاب.

 رشیدی خاطرنشان کرد: نویسندگان و اهل قلم می‌توانند با نوشتن خاطرات رزمندگان و افرادی که از بضاعت مالی برخوردار هستند می‌توانند با تامین اعتبار مورد نیاز کتاب‌ها، گامی در راه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه موضوعات بسیاری در حوزه دفاع مقدس است که نویسندگان می‌توانند برای نوشتن کتاب از آنها استفاده کنند، افزود: همه دستگاههای فرهنگی با وحدت و همگرایی  بیش از پیش باید در تولید کتابهای دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان با قدردانی از شرکت کنندگان در مراسم رونمایی از کتب دفاع مقدس لرستان، ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا مبنی بر جلوگیری از اجتماعات، از همه ناشران و نویسندگان دفاع مقدس استان جهت حضور در این مراسم  دعوت  نکرده ایم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سرهنگ محسن رشیدی - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم