کاهش ۲۵ درصدی حجم مخازن سدهای لرستان

کد خبر: 
۲۴۶۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

کاهش ۲۵ درصدی حجم مخازن سدهای لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ درصد حجم مخازن سدهای لرستان پُر است، اعلام کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار زرک؛ داریوش حسن‌نژاد شامگاه جمعه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، به آخرین وضعیت مخازن سدهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: به طور کلی هم اکنون ۴۲ درصد حجم مخازن سدهای لرستان پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: حجم مخزن سد مروک ۱۰۶ میلیون مترمکعب است که اکنون ۳۳.۶۱ میلیون مترمکعب معادل ۳۲ درصد آن پر است که نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: مخزن سد ایوشان ۵۲ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که تاکنون ۱۸.۴۲ میلیون مترمکعب آن پر شده در حالیکه سال گذشته ۲۴.۳ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده بود و این کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

حسن‌نژاد بیان کرد: حجم مخزن سد تنگ هاله ۳.۵ میلیون مترمکعب است که تاکنون صددرصد ظرفیت آن پر شده، سد خان آباد هم ۱۴ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که در حال حاضر ۲۷ درصد آن پر است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سد کزنار ۰.۸ میلیون مترمکعب حجم دارد که ۲۰ درصد آن پر شده که از کاهش ۴۳ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد، سد حوضیان نیز با ۳۳ میلیون متر مکعب حجم مخزن تاکنون ۲۸ میلیون مترمکعب یعنی ۸۵ درصد آن پر شده که نسبت به سال گذشته که ۲۵.۹ میلیون مترمکعب بوده هشت درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت آب منطقه ای لرستان - داریوش حسن نژاد - سدسازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم