کارشناسان رسمی دادگستری هم به نوعی قاضی هستند

کد خبر: 
۱۲۹۲
معاون دادگستری لرستان:

کارشناسان رسمی دادگستری هم به نوعی قاضی هستند

علي سبزواري معاون دادگستری لرستان

معاون دادگستری لرستان اظهار داشت: کارشناسان رسمی دادگستری هم به نوعی قاضی و قضاوت‌کننده هستند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ علی سبزواری امروز دوشنبه ۲۹ ارديبهشت که در مراسم اتیان سوگند چند تن از کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه کارشناسان جدید علاوه بر اینکه به جرگه‌ی کارشناسان وارد می‌شوند در واقع به جرگه‌ی دستگاه قضایی هم می‌پیوندند، بیان داشت: کارشناسان هم به نوعی قاضی و قضاوت‌کننده هستند.

وی افزود: اهمیت جایگاه کارشناس به گونه‌ای است که می‌تواند فردی را به زمین بزند یا از زمین بلند کند و اگر این کار به حق باشد علاوه بر خیر دنیوی، بدون شک از اجر اخروی هم بهره‌مند خواهد شد.

معاون دادگستری لرستان با تاکید بر اهمیت ناظر دانستن خداوند بر اعمال و عملکردها گفت: بیاییم همانگونه که انتظار داریم دیگران ما و اطرافیان و بستگان‌مان را تکریم و قضاوت کنند، بر همین مبنا دیگران را تکریم و قضاوت کنیم.

سبزواری با تاکید بر اینکه کارشناسی یک جور قضاوت عادلانه است، تصریح کرد: شما هم به نوعی قاضی هستید چون بین دو نفر قضاوت می‌کنید و چون قضاوت شما با آبرو، حیثیت و مال مردم ارتباط دارد، اهمیت کار شما را دوچندان می‌کند.

وی گفت: امیدوارم سوگندتان را با اعتقاد و یقین ادا کرده باشید؛ چراکه این سوگند در محضر خداوند و بر اساس کلام نورانی اوست./

 

 

برچسب‌ها: 
دادگستري لرستان - علي سبزواري - كانون كارشناسان رسمي دادگستري لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم