پیش‌بینی ۵۰ مرکز خرید تضمینی گندم لرستان در سال ‌زراعی جاری

کد خبر: 
۱۰۶۷
عبدالهي خبر داد؛

پیش‌بینی ۵۰ مرکز خرید تضمینی گندم لرستان در سال ‌زراعی جاری

معاون اقتصادی استاندار لرستان از پیش‌بینی ۵۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسد عبدالهی امروز پنجشنبه که در جمع خبرنگاران لرستان سخن می‌گفت، از خرید تضمینی ۳۶۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال زراعی جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان محصول حدود ۶۵ درصد مصرف داخل استان و ۳۵ درصد مازاد مصرف را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر انجام هماهنگی‌های لازم و بدون مشکل برای خرید تضمینی گندم کشاورزان گفت: اگر چه شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است اما باید به سمتی برویم که با فراهم آوردن امکانات لازم روند اجرایی در خرید گندم کشاورزان نسبت به گذشته بهبود یابد.

معاون عمرانی استاندار لرستان ادامه داد: برای این منظور ۵۰ مرکز خرید پیش‌بینی شده تا محصولات کشاورزی(گندم و دانه‌های روغنی) در سطح استان به نحو مطلوب خریداری شود.

عبدالهی بر آماده بودن تمامی امکانات و شرایط لازم در این مراکز تاکید و تصریح کرد: تیم کنترل نظارت مثل سال‌های گذشته تشکیل خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم استاندارد سازی باسکول‌های مراکز خرید توسط اداره کل غله لرستان، گفت: همچنین لازم است هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباینی که در سطح استان محصولات کشاورزی را برداشت می‌کنند از استاندارد لازم برخوردار باشند.

عبدالهی در پایان نیز بر تأمین سوخت ماشین آلات کشاورزی، هماهنگی با پلیس راه برای جابجایی ماشین آلات، تأمین وسایل حمل و نقل با همکاری اداره کل راهداری استان و آمادگی بانک کشاورزی برای تامین منابع مورد نیاز تاکید کرد./

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - معاون اقتصادي استاندار لرستان - اسد عبدالهي - خريد تضميني گندم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم