ویروس کرونا در استان دیده نشده است/ به شایعات توجه نکنید

کد خبر: 
۱۵۵
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان:

ویروس کرونا در استان دیده نشده است/ به شایعات توجه نکنید

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله در لرستان تا حالا دیده نشده است.
به گزارش خبرنگار زرک، محمدرضا نیکبخت که در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: در ابتدای خدمتم در این استان به نوعی عشق، شور و شوق را ترویج دادیم تا کارکنان برای خدمت به دانشگاه امیدوار گردند.

امسال پرداختی‌ها را در صدر قرار دادیم
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه پرداخت معوق پزشکان و پرستاران را صدر کارهای خود قرار داده است، تصریح کرد: هم اکنون پرداختی‌ها به روز شده است.
نیکبخت با اعلام اینکه پرداخت معوقات پزشکان لرستان طی سالهای گذشته بین ۱۲تا۱۴ ماه بود اما با تلاشهای همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون به ۷ماه رسیده است، اضافه کرد: با تحقیقات به عمل آمده می‌گویم که در بحث پرداختی‌ها از دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی استان‌هایی چون کرمانشاه، همدان و اهواز جلوتریم.
وی ادامه داد: همیشه سعی‌مان بر این بوده رضایت پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان علوم‌پزشکی لرستان را حاصل کنیم و در ازای خدمت‌شان بهای مادی به موقع پرداخت شود و به همین دلیل پرداختی‌ها را در صدر کار خود قرار دادیم.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به این‌که یک‌سال و نیم معوق اساتید حق‌التدریس این دانشگاه را یکجا پرداخت کردیم، اضافه کرد: جذب نیروهای متخصص امسال نسبت به سال پیش دو برابر شده است به‌طوریکه ۳۶نفر  به زودی جذب می‌شوند.  

نیکبخت ادامه داد: وقتی می‌بینم شهرستان محرومی در همین استان که قبلاً ۲پزشک متخصص داشته و هم‌اکنون بیش از ۲۰ پزشک متخصص در این شهرستان مشغول به خدمت به هم‌نوعان خود هستند، وحشتناک خوشحال می‌شوم.
وی با تأکید بر اینکه متخصصان لرستان از بهترین متخصصان کشور هستند، خطاب به مردم استان گفت: پول و وقت خود را صرف ویزیت متخصصان کلانشهرها نکنید؛ چرا که همه در یک کلاس درس خوانده‌اند همه ما آنچه را که آنها بلدند ما هم بلدیم.

رسانه‌ها اعتمادسازی کنید
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در ادامه اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ متخصص زنان و زایمان در استان وجود دارد که وظیفه‌ی رسانه‌ها اعتمادسازی است.
نیکبخت به تخلفات پزشکان نیز اشاره کرد و گفت: من نمی‌خواهم بگویم هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد، اما میزان تخلف در استان پایین و بسیار جزیی است به طوریکه گزارش این مورد به گوش ما نمی‌‌رسد اگر ما متوجه این تخلفات شویم با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه آمار مرگ و میر مادران در استان لرستان به ۲نفر در سال ۹۸ رسیده است و خاطرنشان کرد: این موضوع یک برند است و دلیل این کاهش مرگ و میر را در وجود متخصصان، ماماها، مراکز بهداشتی، اورژانس هوایی و... می‌دانم.

۴۴۴سوتی پرواز برای نجات بیماران در سال گذشته انجام شده است
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، تعداد پرواز برای نجات بیماران در سال گذشته را ۴۴۴سوتی پرواز برشمرد و گفت: قبل از انقلاب یک بهورز نداشتیم اما هم‌اکنون ۶۵۰ بهورز در مراکز فراگیر استان مشغول به خدمت هستند.
نیکبخت خاطرنشان کرد: امروز هیچ‌گونه بیماری واگیردار در سطح کشور نداریم، اما در مورد بیماری‌های غیرواگیر باید کار کنیم.
وی، آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی در لرستان را ۳۵درصد اعلام کرد و گفت: برای کاهش این آمار باید هم‌استانی‌ها را به تحرک وا داشت.

یکصدمیلیون تومان به طرح تحقیقات لرستان اختصاص یافت
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان همچنین به واحد تحقیقات و فناوری این دانشگاه اشاره و اذعان داشت: بدهکاری‌های این واحد را پرداخت کردیم و یکصد میلیون تومان به طرح تحقیقات استان اختصاص دادیم.
نیکبخت، تعداد دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان را ۴هزار نفر برشمرد و یادآور شد:  فعالیت‌های مطلوبی در این بخش در حال انجام است.
وی با انتقاد از کمبود دارو در کشور و استان گفت: در کشور ۲۲قلم دارو نایاب است که در لرستان نباید ۴قلم دارو را کم داشته باشیم که به جد پیگیر این موضوع هستیم و سعی داریم داروخانه‌ها را به دولت برگردانیم. 

درصدد راه‌اندازی دانشکده توانبخشی در استان هستیم
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: درصدد راه‌‌اندازی دانشکده توانبخشی در استان هستیم.
نیکبخت با بیان اینکه اعضای هیأت علمی را باید گسترش داد، اذعان داشت: برای آوردن رذیدنت زنان زایمان در تلاش هستیم.
وی اعلام کرد: در لرستان ۷۲ پایگاه جاده‌ای و داخلی وجود دارد، ۶۲ هزار مأموریت تا به الان انجام دادیم که از این تعداد ۴۰هزار مأموریت، شهری و ۲۰هزار مورد آن نیز جاده‌ای و روستایی بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله در لرستان تا حالا دیده نشده است.
نیکبخت ادامه داد: با این وجود تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده  و به شایعات توجه نکنید؛ چرا که تمام آزمایشات در این زمینه منفی بوده است.
 

محله «پشت‌بازار» خرم‌آباد صاحب داروخانه می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجوز راه‌اندازی یک داروخانه در محله «پشت بازار» خرم‌آباد را صادر می‌کنیم.
نیکبخت اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی یک داروخانه در محله «پشت بازار» خرم‌آباد را صادر می‌کنیم تا مردم این منطقه از خدمات دارویی لازم برخوردار شوند.
نیکبخت در خصوص لزوم ایجاد یک داروخانه در محله «پشت بازار» اظهار داشت: من به عنوان رییس دانشگاه حق دارم برای منطقه محروم پشت‌بازار مجوز ایجاد داروخانه بدهم و می‌دهم.
وی خطاب به معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: شما هم در کمیسیون مربوطه برای صدور مجوز داروخانه محله پشت بازار باید رأی مثبت بدهید و داروخانه هم باید راه‌اندازی شود.
در این نشست، امین حسنوند معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با ایجاد داروخانه در منطقه «پشت بازار» شهر خرم‌آباد موافقت کرد.

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - محله پشت بازار - کرونا ویروس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم