نگهداری ۱۳۰ معتاد متجاهر در اقامتگاه ماده ۱۶ لرستان

کد خبر: 
۱۷۴۸
معاون استاندار لرستان خبر داد؛

نگهداری ۱۳۰ معتاد متجاهر در اقامتگاه ماده ۱۶ لرستان

محمود ثميني معاون استاندار لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان از نگهداری ۱۳۰ معتاد متجاهر در اقامتگاه ماده ۱۶ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمود ثمینی روز چهارشنبه درجلسه ویدئو کنفرانس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر افزود: موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر تاکنون در ۲ مرحله اجرایی شده و در حال حاضر۱۳۰ نفر از سطح شهرستان‌های استان به واسطه اجرای این طرح در اقامتگاه ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تنها به جمع‌آوری معتادان محدود نشده و موضوع سلامت و بهداشت آنان نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: سم‌زدایی این افراد به منظور دستیابی به سلامت، از اقدامات مهمی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان اجرایی می‌شود.

معاون استاندار لرستان افزود: در مرحله بعدی حرفه آموزی معتادان متجاهر با هدف توانمندسازی این افراد از دیگر برنامه‌هایی است که زمینه اشتغال و کسب درآمد برای دوران پس از بهبود را فراهم می‌کند.

ثمینی با تاکید بر اجرای دقیق و سریع مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: میزان تاثیرگذاری و اثربخشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را می‌توان با اقدامات فرهنگی افزایش داد از این رو دستگاه‌های فرهنگی در این رابطه برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی  در این خصوص را مؤثر دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی عضو شورا با توجه به حضور دانش‌آموز در کنار والدین، موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی را در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

ثمینی همچنین با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی برای تولید محتوا در مبارزه با مواد مخدر، گفت: صدا و سیما نسبت به تولید و پخش برنامه‌های متناسب با موضوع اقدام کند.

ایمان بیرانوند/

 

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - محمود ثمینی - شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم