نگاه درآمدی به کارشناسی، غلط است

کد خبر: 
۴۵۷۶
رئیس تشکل کارشناسی رسمی دادگستری لرستان:

نگاه درآمدی به کارشناسی، غلط است

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در جلسه هیات مدیره کانون گفت: نگاه درآمدی به کارشناسی، غلط است و چنانچه متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی رسمی چنین نگاهی دارند، بهتر است در تصمیم خود تجدیدنظر نمایند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت والی‌زاده در این جلسه که بعدازظهر شنبه ۶ آذرماه در سالن جلسات کانون برگزار گردید، متاسفانه برخی کارشناسی را شغل به حساب می‌آورند و با نگاه درآمدی به آن نگاه می‌کنند و همین باعث ایجاد دیدگاه غلط به این عرصه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیات‌مدیره کانون به دنبال ایجاد محدودیت برای کارشناسان نیست، افزود: تصمیم‌گیری‌ها نه شخصی و سلیقه‌ای، که بر پایه‌ی قانون، دستورالعمل‌ها و نظامنامه‌هاست.

والی‌زاده با اشاره به اعتراض تعدادی از کارشناسان در خصوص ظرفیت‌های اعلام شده برای آزمون کارشناسی رسمی سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در بسیاری از رشته‌ها، تعداد کارشناسان به گونه‌ای است که در صورت نیاز به تشکیل هیات‌های ۵ و ۷ نفره کارشناسی، با مشکل مواجه می‌شویم و ناگزیر باید از کارشناسان سایر استان‌ها استفاده نماییم.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، ظرفیت‌های اعلام شده از سوی شورای عالی باید در نهایت به تایید دادگستری استان برسد، خاطرنشان ساخت: رویکرد ما کانون‌محوری و قانون‌مداری تحت هر شرایطی است.
حجت والی‌زاده تصریح کرد: برگزاری کمیسیون‌های اعطای صلاحیت در دستور کار است و پنج‌شنبه همین هفته کمیسیون آزمون اعطای صلاحیت رشته وسائط نقلیه موتوری برگزار می‌شود.

وی همچنین در خصوص کارشناسانی که حوزه‌ی جغرافیایی‌شان سراسر کشور است گفت: این مساله در پروانه‌ی کارشناسی درج نمی‌شود و متقاضیان انجام کار کارشناسی در حوزه‌ی کشوری می‌توانند درخواست کتبی خود را به کانون ارائه نمایند تا در سامانه این مساله لحاظ شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم