نخستین همایش داوری لرستان در محل دادگستری استان

کد خبر: 
۶۳۵۰
معاون داوری و میانجیگری مرکز حل اختلاف کشور؛

نخستین همایش داوری لرستان در محل دادگستری استان

نخستین همایش داوری لرستان در محل دادگستری استان

معاون داوری و میانجیگری مرکز حل اختلاف کشور ظهر امروز در نخستین همایش داوری لرستان که در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: داوری اگر با محور علمی و دقیق و کارشناسی جلو رود، هم اعتبار جهانی پیدا می‌کند و هم مشکلات مردم را در حوزه حقوقی تا قسمتی حل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک «محسن مقدس»  اولین و اصلی‌ترین سیاست را اهتمام جدی بر حوزه داوری عنوان و تصریح کرد: مسؤولیت اصلی جذب داوران با شورای حل اختلاف است و چنانچه فرد غیراصلحی را برگزینند در برابر آن مسئول هستند.

معاون داوری و میانجیگری مرکز حل اختلاف کشور افزود: با توجه به حذف آزمون داوری، تنها قضات بالای ۱۵ سال سابقه از انجام مصاحبه معاف هستند و قضات زیر ۱۵ سال سابقه حتما مصاحبه خواهند داشت، چراکه داوری خوب اعتبار آرای ما را در دعاوی بین المللی بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی در زمینه داوری باید فرهنگ‌سازی شود، عنوان کرد: مردم باید بدانند رای داور لازم الاجرا، تک مرحله‌ای و قطعی است و در بازه زمانی کوتاه امکان صدور رای وجود دارد.

مقدس تصریح کرد: داوری درستی که نتیجه داشته باشد حداقل بین ۱۰ تا ۷۰ درصد پرونده‌های وارد شده به دادگستری را مختومه می‌کند، از این رو در همه شهرستان‌ها شعبه‌ای برای بررسی ابطال دادخواست‌های تحت داوری در نظر گرفته تا مشخص شود چه عواملی در این امر دخیل بوده است.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای احکام داوری عنوان کرد: علت اینکه در شریعت ما و در کل دنیا باید به قاضی و قضاوت احترام گذاشته شود این است که پایه تمام فضایل، خلقت و نظام هستی عدالت است و قضات نیز مجری این عدالت هستند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
همایش داوری لرستان - قضات - حل اختلاف - محسن مقدس - دادگستری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم