موازی‌کاری آفت کارشناسی رسمی است

کد خبر: 
۴۴۳۴
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

موازی‌کاری آفت کارشناسی رسمی است

موازی‌کاری آفت کارشناسی رسمی است

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری در دیدار هیات مدیره کانون با مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان اظهار داشت: در حال حاضر یکی از معضلات و آفت‌های حوزه‌ی کارشناسی استان، موازی‌کاری تشکل‌های کارشناسی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت والیزاده در این دیدار که صبح امروز در دادگستری برگزار شد با اشاره به موازی‌کاری کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری گفت: انتظار می‌رود یک بار و برای همیشه با ادغام و تعیین تکلیف این دو تشکل، به مشکلات موجود پایان داده شود.

وی با اشاره به سایر مشکلات حوزه‌ی کارشناسی رسمی تصریح کرد: علیرغم تاکیدات و نص صریح قانون بعضا قضات دادگستری در ارجاع امر کارشناسی به صلاحیت‌های کارشناسان توجه نمی‌کنند؛ این در حالی است که بر اساس قانون هر کارشناس صرفا باید در حوزه‌ی تخصصی، صلاحیت‌های اخذ شده و حوزه‌ی جغرافیایی مشخص‌شده فعالیت نماید.

والیزاده به تعرفه دستمزد کارشناسی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ تعرفه دستمزد کارشناسی از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده، با این وجود باز هم مشاهده می‌شود که این موضوع از جانب برخی قضات مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رییس تشکل کارشناسی رسمی دادگستری لرستان، فعالیت کارشناسان خبره را از دیگر معضلات این حوزه بیان کرد و خاطرنشان ساخت: علیرغم تاکیدات و دستورات حضرتعالی متاسفانه هنوز هم در رشته‌هایی که کارشناس رسمی دادگستری وجود دارد از کارشناسان خبره استفاده می‌شود که این امر باعث نارضایتی و اعتراض کارشناسان رسمی شده است.

حجت والیزاده به یکی از مصداق‌های این امر اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام کارشناسان کانون در شهرستان بروجرد علیرغم وجود کارشناس امور ورزشی، کارشناسی‌های این حوزه به کارشناسان اداره ورزش و جوانان ارجاع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات مرتبط با تردد کارشناسان به دادگستری گفت: با وجود تاکیدات و پیگیری‌های حضرتعالی هنوز هم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که به هر حال در شأن کارشناسان نیست؛ چرا که کارشناسان خود را زیرمجموعه‌ی دستگاه قضایی می‌دانند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده - دادگستری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم