مشاهده خرس قهوه‌ای در کوهدشت

کد خبر: 
۵۹۰۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد؛

مشاهده خرس قهوه‌ای در کوهدشت

مشاهده خرس قهوه‌ای در کوهدشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت و ضبط تصاویر یک خرس قهوه‌ای به همراه توله توسط یکی از همیاران طبیعت در شهرستان کوهدشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «علی سالاروند» با اشاره به ثبت تصاویر سومین خرس از ابتدای امسال تاکنون در طبیعت لرستان، افزود: پراکنش حیات‌وحش در همه زیستگاه‌های طبیعی استان از غنای بالایی برخوردار شده است.

وی با تأکید به اینکه جمعیت خرس قهوه‌ای و پلنگ در سال‌های اخیر با فرهنگ سازی، آموزش، هوشمند‌سازی حفاظت و زحمت شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان احیاء شده است، عنوان کرد: حفظ گونه‌های جانوری ارزشمند با استفاده از فناوری‌های جدید در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به ثبت گونه‌های متنوع جانوری در زیستگاه‌های استان که دارای پوشش جنگلی، پناهگاه‌های مناسب و شرایط اقلیمی مناسب است، بیان کرد: ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد.

سالاروند با اشاره مشاهده گونه ارزشمند پلنگ در سال گذشته در شهرستان کوهدشت و مشاهده فعلی گونه خرس قهوه‌ای در این شهرستان، گفت: حفاظت نوین و مناسب و از آن مهم‌تر مشارکت مردم موجب پیدایش و زندگى جانوران وحشى در اغلب کوهستان‌ها و دشت‌های استان لرستان شده است.
وی افزود: عموماً در اغلب این مناطق هیچ‌گونه مشاهده حیات وحش شاخصی در سال‌های قبل گزارش نشده بود؛ لذا اين ثبت تصاویر موجب زنده شدن امید برای روند احیاء گونه‌های شاخص حیات‌وحش خواهد شد که نشان‌دهنده تغییر مؤثر در این روند طی دو سال گذشته بوده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
خرس - کوهدشت - اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان - علی سالاروند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم