محکوم شدن یک متهم به کاشت ۱۰۰ اصله درخت

کد خبر: 
۵۵۴۶
مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان:

محکوم شدن یک متهم به کاشت ۱۰۰ اصله درخت

محکوم شدن یه متهم به کاشت ۱۰۰ اصله درخت

مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان گفت: میلاد علی‌پور دادرس دادگاه عمومی بخش بیرانشهر خرم آباد یک متهم را به کاشت ۱۰۰ اصله درخت و ۲ سال نگهداری و مراقبت از آن‌ها محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت الاسلام علی سبزواری اظهار کرد: این متهم فاقد سابقه کیفری است و به جرم نگهداری مشروبات الکلی صنعتی و دست ساز به ارزش ۴۵ میلیارد و ۳۷۵ هزار ریال دستگیر شده بود.

وی افزود: متهم نامبرده بابت نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری، ۱۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت ۲۲۶ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

حجت الاسلام سبزواری با اشاره به سیاست فردی کردن مجازات‌ها توسط قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به اصل تناسب و گزینش مجازات کیفری در راستای فرآیند حق و نظر به وجود مواردی همچون حسن سابقه، نداشتن سابقه کیفری، مد نظر قرار دادن مجازات متناسب با حال متهم و در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه حبس زدایی و توجه به عدالت کیفری، دادگاه، مجازات حبس تعزیری و شلاق محکوم نامبرده را به مدت ۲ سال تعلیق مراقبتی کرده است.

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور، محکوم علیه به عنوان سفیر سبز نسبت به خرید و کاشت ۱۰۰ اصله درخت جهت درختکاری برای منابع طبیعی و با نظارت اداره مربوطه محکوم شده است.

مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان بیان کرد: محکوم نامبرده موظف است ظرف یک ماه از ابلاغ قاضی اجرای احکام کیفری، گواهی مربوطه را ارائه نماید.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
حبس تعزیزی - تعلیق مراقبتی - متهم - دادگستری - علی سبزواری - دادرس میلاد علی‌پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم