مالیات بر عدم آگاهی مودیان از قوانین، بدور از عدالت مالیاتی است

کد خبر: 
۱۸۷۲

مالیات بر عدم آگاهی مودیان از قوانین، بدور از عدالت مالیاتی است

هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی لرستان

در دیدار مدیر کل امور مالیاتی لرستان با منوچهر اسبکوه رییس اتاق اصناف استان، هادی ملکشاهی گفت: مالیات بر عدم آگاهی مودیان از قوانین، بدور از عدالت مالیاتی است

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ در این دیدار منوچهر اسبکوه با اشاره به نقش مثبت بازاریان در بزنگاه‌های تاریخی چون انقلاب و جنگ، ابراز داشت سیل، تحریم و کرونا فرصت برنامه ریزی اقتصادی از بازاریان استان را گرفته است و انتظار می‌رود در این اثنا، کسبه و بازاریان بیش از پیش مورد حمایت نهادهای دولتی از جمله اداره کل امور مالیاتی قرار بگیرند.

هادی ملکشاهی، مدیرکل امور مالیاتی لرستان نیز با اشاره به سیاست تسامحی خود نسبت به مودیان استان، اذعان داشت سازمان امور مالیاتی نیز بخاطر شرایط ویژه بازار  تاکید بر تساهل با مودیان دارد‌.

وی در تصدیق صحبت‌های خود به سهم ۸درصدی کسبه بازار از درآمدهای مالیاتی استان اشاره کرد که در قیاس با دیگر درآمدهای مالیاتی رقم چشم‌گیری نیست.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان در ادامه با اشاره به آخرین فرصت اظهارنامه مالیاتی افراد حقیقی و صاحبان مشاغل تا ۳۱ مردادماه، ابلاغ الکترونیک  و دستورالعمل تبصره ماده صد را منطبق با شرایط اقتصادی استان و پروتکل‌های بهداشتی کرونا دانست.

ملکشاهی در ادامه گفت: ابلاغ الکترونیک مشکلات  موجود در خصوص ارسال و ابلاغ اوراق مالیاتی را از بین برده و مودیان می‌تواند با حذف ساز و کارهای سنتی و نشانه‌گذاری(تیک زدن) ابلاغ الکترونیک به هنگام پر کردن اظهارنامه از مزایای این فرصت استفاده نمایند‌.

وی با اشاره به احترام سازمان امور مالیاتی به حقوق مودیان، فعال سازی ابلاغ الکترونیکی را منوط به درخواست مودیان دانست که علاوه بر سهولت کار مودی مالیاتی، موجبات فراغ بال اداره کل امور مالیاتی را در رصد فرارهای مالیاتی فراهم می‌آورد.

ملکشاهی در ادامه با اشاره به درصد بالای توافق کسبه در سال گذشته که بالغ بر ۷۰ درصد مودیان صنفی را متشکل می‌شد دستورالعمل تبصره ماده صد را فرصتی برای مودیان استان دانست.

او ادامه داد: آمار بالای طبقات پایین مالیاتی در استان  و عدم تغییر مالیات مودیان تا سقف ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال مالیاتی نسبت به سال گذشته فرصتی را برای درصد بالایی از مودیان و کسبه استان بوجود آورده است تا از این فرصت استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: ما مالیاتی را که بواسطه عدم آگاهی مودیان از قوانین و مقررات  وصول می‌شود را عادلانه  ندانسته و همواره می‌کوشیم تا در خصوص حقوق حقه  مودی، اطلاع رسانی جامع  به عمل آید از اینرو در تمامی ادارات استان برای مودیان، مشاور مالیاتی گذاشته‌‌ایم و مضاف بر کار تبلیغات، انتظار می‌رود از ظرفیت بالای اتاق اصناف در اطلاع رسانی به اتحادیه‌ها و کسبه استان که بالغ بر ۳۷ اتحادیه و ۱۷ هزار واحد صنفی هستند استفاده شود.

ملکشاهی در انتها اذعان داشت: مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را پر کرده‌اند برای استفاده از ظرفیت تبصره ماده صد می‌توانند تا ۳۱ مرداد ماه با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir اظهارنامه خود را به توافق تبدیل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 
اداره کل امور مالیاتی لرستان - هادی ملکشاهی - منوچهر اسبکوه - اتاق اصناف خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم