لزوم سرعت‌بخشی در احداث سد معشوره

کد خبر: 
۶۸۴۲
استاندار لرستان تاکید کرد:

لزوم سرعت‌بخشی در احداث سد معشوره

لزوم سرعت‌بخشی در احداث سد معشوره

اساندار لرستان بر لزوم سرعت‌بخشیدن در احداث سد معشوره تاکید کرد و گفت: به منظور رونق اقتصادی ایجاد دهکده گردشگری بالادست سد معشوره پیشنهاد می‌شود.

 

به گزارش زرک، «ابوطالب شفقت» در شورای اداری کوهدشت با عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، اظهار کرد: رئیس جمهور فقید الگوی جدید مدیریت اسلامی دولت و مردمی و ایجاد حلقه میانی بین این را راه‌اندازی کرد و ما باید در تقویت، تثبیت و استمرار این مسیر گام برداریم تا به دست امام زمان(عج) برسانیم.

 

وی سد معشوره را از مهم‌ترین پروژه‌ها و مورد تاکید رییس جمهور فقید عنوان کرد و افزود: جمعیت زیادی از ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروی، شیلات و گردشگری این سد بهره‌مند‌ خواهند شد.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه احداث سد باعث جلوگیری از بروز سیلاب می‌شود، گفت: آب و هوای منطقه را تغییر زمین‌های منطقه را برای کشاورزی از دیم به آبی تبدیل می‌کند.

 

وی بر لزوم سرعت‌بخشی بیشتر در احداث این پروژه تاکید کرد و افزود: در ادامه‌ پیگیری‌های قبل مدیریت برنامه‌ریزی استان در اسرع وقت نسبت به دریافت نهایی ماده ۲۳ اقدام کند.

 

تشکیل کارگروه جانمایی روستاهای تحت پوشش سد معشوره

 

شفقت تصریح کرد: به منظور مدیریت اجتماعی سد کارگروهی به سرپرستی معاونت عمرانی تشکیل و با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به جانمایی، جابجایی و استقرار روستاهایی که زیر آب سد می‌روند اقدام کنند. 

 

وی افزود: هرکجا که دولت جمهوری اسلامی به دلایل مختلف زمینی را از مردم گرفت و جایگزین کرد به دلیل حمایت‌ها سطح رفاهی و درآمد اقتصادی آنان بیشتر شد.

 

مقام ارشد دولت در استان بر لزوم مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در تقویت اشتغال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فرموده رهبری مشکل اصلی ما اقتصاد است، اقتصاد با اشتغال رونق می‌گیرد و نتیجه اشتغال رونق تولید است.

 

وی بیان کرد: برای جایگزینی دو روستای شهرستان‌های سلسله و دلفان که زیر آب این سد می‌روند پیشنهاد می‌شود دو دهکده گردشگری و کشاورزی تعریف شود تا باعث رونق بیشتر اقتصاد و کشاورزی در منطقه شود.

 

احداث پل برای ارتباط روستا‌های دوطرف رودخانه‌های کوهدشت

 

استاندار لرستان به پروژه چهار‌خطه خرم‌آباد به کوهدشت اشاره و با بیان اینکه مسیر محل تردد زوار امام حسین (ع) در اربعین و از مصوبات رئیس جمهور فقید است، افزود: راه و شهرسازی استان در تامین منابع آن اقدام کنند تا این پروژه که اکنون به طول ۹۰ کیلومتر ۶۸ درصد پیشرفت دارد و پنج کیلومتر باقیمانده آن با احداث پل در پیچ منطقه چنار کوهدشت تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: بعضی از روستاهای این منطقه بوسیله رودخانه از یکدیگر جداشده که لازم است به منظور تبادل قابلیت‌های کشاورزی و اقتصادی راهداری استان طرح مطالعاتی ایجاد چند پل را تهیه و نسبت به تامین منابع و ساخت‌ آنها اقدام کند.

 

شفقت عنوان کرد: تصفیه‌خانه آب و فاضلاب کوهدشت از مصوبات دور اول بود که با اعتبار اولیه ۴۵ میلیارد تومان از محل منابع ماده ۵۶ در حال احداث و از سال ۱۴۰۰ روند پیشرفت آن افزایشی است.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی رازی از سال ۹۷ آغاز و ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید در زمان مشخص شده به اتمام برسد.

 

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سد معشوره - استاندار لرستان - ابوطالب شفقت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم