قلعه فلک‌الافلاک؛ پربازدید کننده‌ترین بنای تاریخی لرستان

کد خبر: 
۷۹۵
در سال ۹۸ ؛

قلعه فلک‌الافلاک؛ پربازدید کننده‌ترین بنای تاریخی لرستان

قلعه فلک الافلاک خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد بیشترین بازدید کننده را به خود در سال ۹۸ اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار زرک، سید امین قاسمی عصر یکشنبه در سخنانی با بیان اینکه در سال ۹۸، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۱۱ نفر از مراکز تاریخی، فرهنگی و طبیعی لرستان بازدید کردند، اظهار داشت: این در حالیست که سیل فروردین ماه سال گذشته که سبب تخریب بخش زیادی از زیرساخت‌های استان شد، کاهش بازدید از مناطق گردشگری استان نسبت به سال‌های پیش از آن را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: شهرستان خرم‌آباد با ۵۴۰ هزار و ۸۷۷ نفر و رومشکان با ۴۶ هزار و ۹۳۷ نفر ترتیب بیشترین و کمترین بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد با ۲۲۴ هزار و ۸۶۵ نفر بیشترین بازدید کننده را به خود در سال ۹۸ اختصاص داده است.

قاسمی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۵۳ هزار و ۸۶۹ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۵۲۳ هزار و ۵۰۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و ۲۹۶ هزار و ۴۳۳ نفر از جاذبه‌های دست ساز لرستان بازدید داشته‌اند.

بازدید ۱۴۹۸ گردشگر خارجی از اماکن گردشگری لرستان در سال۹۸

دبیر ستاد خدمات سفر لرستان افزود: در طول سال ۹۸ همچنین یک هزار و ۴۹۸ گردشگر خارجی از اماکن گردشگری لرستان دیدن کردند.

قاسمی، با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند تاکنون نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی موزه‌ها و اماکن گردشگری تعطیل هستند ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و مسئولان و پس از شکست قطعی این ویروس منحوس لرستان بازهم پذیران گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

خبر: یعقوب دالوند / زرک

عکس: عارف زیودار / زرک

برچسب‌ها: 
قلعه فلک الافلاک - خرم آباد - لرستان - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - سید امین قاسمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم