فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی نکنیم

کد خبر: 
۱۰۸۰
ويس كرمي:

فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی نکنیم

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامي گفت: فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی نکنیم.

به گزارش خبرنگار زرک، مهرداد ویس‌کرمی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که لرستان پیشینه فرهنگی بسیار غنی و ریشه‌ای دارد، اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت؛ پایه فرهنگ ایران ریشه در لرستان دارد و افتخارات فرهنگی استان در دنیا کم‌نظیرند.

وی با اشاره به ولایی بودن مردم استان آنان را مدافع تمامیت ارضی کشور خواند و افزود: لرستان همواره مدافع کشور در همه تهدیدها بوده و هرگز از جانب این استانی گزند و آسیبی ندیده  و این قوم سر سازش و تسلیم در مقابل بیگانگان نداشته است.

غناي فرهنگي لرستان مغفول مانده است

منتخب مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نخستين انسان هوشمند در این دیار کشف شده که این نشان از قدمت و غنای فرهنگی این دیار دارد که متاسفانه مغفول مانده و هنرمندان، نویسندگان، مورخان و ‌... آنطور که باید و شاید برای معرفی و شناساندن آن تلاش نکرده‌اند.

ویس‌کرمی با تاکید بر مشارکت مردم برای به نمایش در آوردن فرهنگ این استان، گفت: باید از ظرفیت اقشار مختلف مردم در این خصوص استفاده کرد، چرا که هر امری که مردم در آن مشارکت و حضور داشته‌اند معجزه‌آسا بوده است.

وی، منشاء ترقی و تعامل و یا انحطاط هر ملتی را فرهنگ عنوان کرد و افزود: فرهنگ نیازمند معرف است و گاهی یک موسیقی، یک تئاتر، یک فیلم و ... می‌تواند بیانگر فرهنگ یک قوم باشد که متاسفانه در لرستان تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و یا کمتر افتاده؛ بطوریکه این سرزمین دارای سرداران بزرگی در دوران دفاع مقدس بود، اما همچنان گمنام مانده و یک کار فرهنگی که بتواند معرف آنان باشد در استان شکل نگرفته است.

برخي از مديران به جايگاه فرهنگ لرستان آسيب زدند

این نماینده مجلس یازدهم، سیاست زدگی فرهنگ‌ را یکی از آسیب‌های مهم عنوان کرد و افزود: متاسفانه در راس مدیریت مراکز فرهنگی ما گاهي شاهد بکار گیری نیروهایی بودیم که بسیار تند رو و سیاسی کار بودند به نحوی که به جایگاه فرهنگ آسیب جدی وارد کردند.

ویس‌کرمی با تاکید بر دور کردن فرهنگ از سیاستزدگی،گفت: نباید فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی کرد که خوشبختانه مدیریت فعلی این اداره کل تا حدودی توانسته حاشیه‌های موجود را از بین ببرد و در مسیر درست قرار دهد.

وی افزود: دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سیاست نخبه یابی و نخبه پروری داشته باشد و زمینه رشد و بالندگی استعدادها را در استان ایجاد کند.

یک مدیر در یک دوره کوتاه نمی‌تواند منشا خدمات ارزنده باشد

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، کمک به ثبات مدیریتی، تقویت مدیران قوی و تغییر مدیران ضعیف را یکی از اهداف تشکیل مجمع نمایندگان عنوان کرد و افزود: ثبات مدیریت‌ها می‌تواند عامل توسعه باشد و قطعا یک مدیر در یک دوره کوتاه دو سه ساله نمی‌تواند منشا خدمات ارزنده باشد.

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی، بودجه‌های فرهنگی و ... از دیگر مباحثی بود که مطرح و راه‌های برون رفت از مشکلات پیرامون آنان بررسی شد.

در این دیدار احمد حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به بیان بخشی از عملکرد این اداره کل پرداخت./

 

برچسب‌ها: 
نماينده مردم خرم آباد و چگني در مجلس - مهرداد ويسكرمي - احمد حسین فتایی - اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم