فرهنگ تعاون در بخش اقتصادی کامل نیست

کد خبر: 
۲۱۴
معاون استاندار لرستان:

فرهنگ تعاون در بخش اقتصادی کامل نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به اهمیت نقش کارآفرینی در توسعه اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ تعاون هنوز در بخش اقتصادی خیلی کامل نیست.
به گزارش خبرنگار زرک، محمود ثمینی امروز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان با اشاره به اینکه آنچه مهم است این است که خداوند متعال تمام لطف و برکت خود را در اجماع گذاشته است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید در کارهای نیک همدیگر را کمک کنید و در کارهای غیر ثواب هم به هیچ وجه دخیل نشوید.
وی با بیان اینکه واقعیت امر این است که در این شرایط بسیار مهم و سخت، اینکه هرکسی همت کند و بخواهد فرصت اشتغالی ایجاد کند منشأ اثر بوده و برای جامعه ما مفید است، تصریح کرد: صرف نظر از اینکه این اقدام چه نفعی برای ایجاد کننده شغل دارد و باید داشته باشد و هیچ کسی هم دنبال ضرر اقتصادی نیست، به طور قطع اثربخشی مثبتی هم برای جامعه دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه امروزه سرمایه داشتن خیلی ملاک کار نیست، اما کارآفرین بودن خودش سرمایه را ایجاد می‌کند، افزود: اینکه ما از محل طرح و ابداعی بتوانیم از هیچ و یا از کم کاری را ایجاد کنیم و شرایطی را ایجاد کنیم که جمعی هم مشغول به کار شود و نفع اقتصادی به حال افراد داشته باشد، ارزشمند است.
ثمینی با اشاره به اینکه ما دست سرمایه گذاران را می‌بوسیم که در این شرایط بخواهند در مسائل اقتصادی سرمایه گذاری کنند، گفت: در حوزه اقتصاد، تعاون و همکاری‌های اقتصادی ما خوب نیست، فرهنگ تعاون هنوز در بخش اقتصادی خیلی کامل نیست. در تمام زمینه‌ها به نحو احسن تعاون، همکاری و دلسوزی و مشارکت داریم به جز مسئله اقتصادی.
وی ادامه داد: اگر در بخش تعاون همه همت کنیم و بپذیریم که می‌شود با سرمایه‌های خرد و با تقویت فکر اقتصادی و همکاری، کارهای بزرگ انجام داد و فرهنگ تعاون را در جامعه نهادینه کنیم، می‌توانیم برون رفت از شرایط اقتصادی امروز داشت.
مهدی آل‌کثیر/ زرک

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان - اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم