غیر قانونی بودن نصب مستقیم پمپ روی کنتور آب

کد خبر: 
۴۰۳۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان خبر داد؛

غیر قانونی بودن نصب مستقیم پمپ روی کنتور آب

غیر قانونی بودن نصب مستقیم پمپ روي کنتور آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از غیرقانونی بودن نصب مستقیم پمپ روی کنتور و یا شبکه توزیع آب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حمیدرضا کرم‌وند در تشریح این خبر گفت: مشترکانی که به صورت مستقيم اقدام به نصب پمپ روی کنتور و يا شبکه توزيع آب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد می‌بایست بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان همچنین در این خصوص گفت: طبق  بند ۲-۳۴-۴ آیين‌نامه عملياتي و شرايط عمومي تعرفه‌هاي آب و فاضلاب کشور در مواردي که در شبکه افت فشار و يا کمبود آب وجود دارد مشترک اجازه نصب پمپ بر روي شبکه آب شهري به طور مستقيم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچيدن پمپ اقدام خواهد نمود.

کرم‌وند به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و تاکید کرد: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیر واقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکان در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ آب به همراه مقادیر زیادی هوا و کف از کنتور عبور می‌کند، می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب شهر سبب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شوند که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان خطاب به مشترکان گفت: در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن بر روی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت که بصورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی است که تماس با آن رایگان نیز بوده اطلاع داده شود تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت آب و فاضلاب لرستان - حمیدرضا کرموند - وزارت نیرو

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم