غرس هزاران اصله نهال در خرم‌آباد

کد خبر: 
۶۳۶۳
در اولين روز از هفته منابع طبيعی انجام شد: 

غرس هزاران اصله نهال در خرم‌آباد

غرس هزاران اصله نهال در کمربند سبز شرق خرم‌آباد

هم‌زمان با اولين روز از هفته منابع طبيعی كه به نام روز درختكاری نام‌گذاری شده است، صدها نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس خرم‌آباد به اتفاق معاون عمرانی استاندار و مديران و كاركنان ادارات استان، مردم، خبرنگاران و... به ارتفاعات کمربند سبز خرم‌آباد رفته و هزاران اصله نهال غرس كردند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، در مراسم اولين روز درختكاری، مديركل منابع طبيعی استان لرستان گفت: برنامه‌های گراميداشت هفته منابع طبيعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال با هدف ترويج فرهنگ منابع طبيعی و توسعه زمینه‌های مشاركت مردم در حفظ اين منابع خدادادی برگزار می‌شود.

«حسین میرزایی» افزود: در اولين روز از هفته منابع طبيعی، هزاران اصله نهال در عرصه‌ای به مساحت ۳۰۰ هکتار از قبیل گونه‌های جنگلی، بادامک، بادام، زیتون تلخ و...  غرس شد.

وی از برنامه‌های متنوع اداره كل منابع طبيعی استان در طول هفته منابع طبيعی خبر داد و يادآور شد: يكی از كارهای برجسته اداره كل در  این هفته حضور كارشناسان منابع در بسياری از مدارس خرم‌آباد به منظور فرهنگ سازی در خصوص اهميت غرس نهال، اهميت درخت و فوايد آن است.

به مناسبت روز درختکاری؛
نواختن زنگ طبیعت در مدرسه شهدای بانک رفاه خرم‌آباد

به مناسبت روز درختکاری، زنگ طبیعت با حضور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و منابع طبیعی استان، معاونین آموزش و پرورش، مسئولین شهرستان، کارکنان منابع طبیعی استان و شهرستان در مدرسه شهدای بانک رفاه نواخته شد.

در حاشیه آیین نواختن زنگ طبیعت، «حسین میرزایی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین شهروندان به ویژه کودکان باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی ظرفیت خدادادی است که در جنبه‌ها و شئون مختلف زندگی شهروندان تأثیرگذاری بسیاری دارد، افزود: روز ۱۵ اسفندماه در تقویم کشور به نام روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

میرزایی تولید محتواهای آموزشی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری را ضروری دانست و تصریح کرد: تولید نماهنگ‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری برای دانش آموزان بسیار ضروری است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه، باید تولید محتواهای آموزشی در سطوح بالاتر نیز مورد دقت و توجه حوزه رشته‌های تخصصی و بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز برنامه‌های متنوع و جالبی در این آیین با مشارکت آموزش و پرورش و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای نهادینه کردن فرهنگ صیانت از منابع طبیعی برگزار شد.

حسین میرزایی به ظرفیت‌های عالی منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: تاکنون از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد (NGO) در راستای احیا و نگهداری منابع طبیعی استفاده‌های مناسبی در کنار تلاش دستگاه متولی شده است که امیدوارم دانش آموزان عزیز نیز مثل سازمان‌های مردم نهاد یارویاور منابع طبیعی باشند.
 

برچسب‌ها: 
کاشت نهال و درخت - اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان - حسین میرزایی - روز درختکاری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم