عفاف و حجاب یک امر شرعی و قانونی است

کد خبر: 
۵۱۹۶
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

عفاف و حجاب یک امر شرعی و قانونی است

حجاب و عفاف یک امر شرعی و قانونی است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف یک امر شرعی و قانونی است، گفت: جوانان ما دلبسته به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با اشاره به اینکه روز جهانی قدس به وسیله امام راحل پایه گذاری شد، آن هم در مقطعی که رژیم اشغالگر قدس جنوب لبنان را اشغال کرده بود و کشتار دسته جمعی مردم فلسطین را انجام می‌داد و تمام امکانات خود را برای نابودی مردم فلسطین به کار گرفته بود، اظهار داشت: امام راحل از آن عرفان ناب اسلامی و برخواسته از ایمان مخلصانه چنین روزی را پیشنهاد داد که امروز نتیجه آن را مشاهده می‌کنیم، این رژیم در محاصره محور مقاومت قرار گرفته است و سبب شده که این رژیم کودک کش از درون پوسیده شود و در حال فروپاشی است.

وی عنوان کرد: حضور مستمر، مداوم و خستگی ناپذیر ۴۴ ساله شما مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، آن هم با دل و زبان روزه این در این موفقیت بزرگ دخالت کامل داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه با تدابیر حکیمانه، شجاعانه و مقتدرانه و با صلابت مقام معظم رهبری در شکل گیری محور مقاومت و جان فشانی و ایثار حزب الهه، حشد شعبی، فاطمیون و… در به زانو درآوردن این رژیم غاصب نقش مهمی داشته است، عنوان کرد: این رژیم کودک کش که روزی سودای نیل تا فرات سر می‌داد بعد از نیم قرن تسلط بر سرزمین‌های اشغالی و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان فلسطینی، شاهد هستیم که پی در پی دچار شکست می‌شود و از درون در حال پوسیده شدن است.

حجاب و عفاف یک امر شرعی و قانونی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود عفت، پاکدامنی، حجاب، پوشش در پیشینه ایران قبل از اسلام کاملاً مشهود است و اسلام هم بر این فضیلت تاکید دارد، گفت: بانوان نجیب این سرزمین و استان ما بانوانی عفیف و اخلاق محور هستند، به سلامت جامعه توجه دارند، توجه دارند که پشت صحنه اتفاقاتی که می‌خواهد بنیان خانواده را متزلزل کند و بدپوششی را در جامعه ترویج کند، آنهایی هستند که نمی‌خواهند استقلال و پیشرفت ایران اسلامی را ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: در این مدت البته تبیین‌ها و تبلیغاتی در ارتباط با محاسن و فضیلت حجاب و عفاف انجام گرفته است، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، همه نهادهای فرهنگی، هنری و اجرایی باید به این وظیفه تبیینی خودشان ادامه بدهند، با شیوه‌های نو، جذاب و تأثیر گذار.

حجت الاسلام شاهرخی، ادامه داد: در هر حال فرمانده انتظامی کشور اعلام کرده که از روز ۲۶ فروردین رزمایشی را اجرا می‌کنند و در سه حوزه معابر عمومی، خودروها، اماکن، فروشگاه‌های بزرگ، تالارها و… به صورت جدی ورود پیدا می‌کنند و مانند همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که وظایفی برای آنها تعریف شده، اعلام کرده‌اند که وظایف خود را در ارتباط با حفظ حجاب، عفاف و پوشش انجام می‌دهند و در این سه حوزه اعمال قانون خواهند کرد.

وی، بیان داشت: حجاب و عفاف یک امر شرعی و قانونی است، کسانی که به این فضیلت باور دارند که به آن عمل می‌کنند و کسانی هم که جنبه قانونی آن توجه دارند، به واسطه عمل به قانون به این امر توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: عموم مردم از اقدامات فرماندهی انتظامی در اجرای همه وظایفی که بر عهده دارد از جمله در رابطه با فضیلت عفاف و حجاب، حمایت می‌کنند

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: فرماندهی انتظامی اعلام کرده که از آمرین به معروف و ناهیان از منکر هم حمایت خواهد کرد و آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز با زبان نرم، خوش رویی، خوش زبانی، به دور از تلخ زبانی همچنان به وظیفه همگانی خودشان عمل کنند.

جوانان ما دل بسته به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر، گفت: اردوگاه شیطان سال‌ها دسیسه‌ها و نیرنگ‌هایی را به کار می‌برد تا جوانان ما با ارزش‌های اسلامی فاصله بگیرند، اما آنچه که ما مشاهده کردیم، حالات معنوی شب‌های احیا بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه ائمه جمعه و جماعات، مبلغین که در دور ترین نقاط به جهاد تبلیغی و دینی در این ایام می‌پردازند، مداحان و هیئت‌های مذهبی، خیران، نیکوکاران، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی که در توزیع بسته‌های معیشتی همکاری داشتند بر این شکوه و همدلی می‌افزایند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه باید در پاسخ به حملات ضدفرهنگی و دینی اردوگاه شیطان این صحنه‌ها را به طور شایسته و هنری در سطح بین الملل و خارج از ایران نشان داد که چگونه مردم ایران اسلامی و جوانان، نوجوانان، دختران و پسران ما دل بسته به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی هستند، از آحاد و اقشار مختلف مردم استان که در شب‌های احیا، روز جهانی قدس حضور پیدا کردند، دستگاه‌های مختلف، ائمه جمعه و جماعات و… تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: امام در همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب فرمودند که ارتش اسلامی است، ارتش فرزندان انقلاب و مردم هستند، امام از ایمان فرزندان ارتشی خود آگاه بود، می‌دانست در درون ارتش امثال قرنی‌ها، فلاحی، فکوری، ظهیر نژاد، صیاد شیرازی، شیرودی، بابایی و… فدایی اسلام در ارتش وجود دارد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی - خطبه های نماز جمعه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم