شهردار خرم‌آباد از ایده هنرمندان بومی عادلانه استفاده کند

کد خبر: 
۵۸۶۹
اعضای انجمن هنرهای تجسمی لرستان:

شهردار خرم‌آباد از ایده هنرمندان بومی عادلانه استفاده کند

شهردار خرم‌آباد از ایده هنرمندان بومی عادلانه استفاده کند

اعضای انجمن هنرهای تجسمی لرستان، استفاده عادلانه از ایده هنرمندان بومی و رفع بی‌نظمی‌های مناظر شهری را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «داریوش بارانی بیرانوند» شهردار خرم‌آباد که در نشست با اعضای انجمن هنرهای تجسمی لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: توسعه عمرانی باید با پیشرفت فرهنگی همراه شود. 

وی ادامه این روند و نشست‌ها را مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد: با این احساس مسئولیت هنرمندان و پیگیری‌های آتی به‌طور قطع شاهد نتایج مؤثر و بهتری در حوزه زیباسازی شهری باشیم.

«شمس الله هنامی» مسئول انجمن هنرهای تجسمی لرستان نیز گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در این انجمن ایجاد ارتباط بهتر مسئولان با هنرمندان است که این دومین برنامه نشست با حضور اعضای انجمن هنرهای تجسمی و شهردار خرم‌آباد تشکیل شده است که امیدواریم این روند خروجی مثبتی در جهت زیباسازی شهری داشته باشد.

بی‌محلی شهرداری خرم‌آباد به ایده‌های هنرمندان لرستانی

«طهمورث آشناگر» نقاش و مجسمه ساز و از هنرمندان نام آشنای لرستان هم در این نشست اظهار داشت: زیباسازی محیط عمومی لرستان، بیش از پول نیازمند ایده است. متأسفانه با وجود هنرمندان خوش ذوق لرستانی و ایده‌های کم خرج و مؤثر، گاهی به این قشر بی‌محلی می‌شود و طرح‌های غیر ابتکاری اجرا می‌شود که جای تأمل دارد.

وی با بیان اینکه نورپردازی، رنگ‌آمیزی دیوارها، شعر و نثرنویسی خوب است به شرط آنکه الگوی مفهومی مناسب با حال و هوای شهر را ارائه کند. خطاب به شهردار مرکز لرستان گفت: لطفاً از هنر و ایده هنرمندان بومی و از تمامی ظرفیت‌ها به شکل عادلانه استفاده کنید.

بی‌نظمی‌های مناظر شهری؛ زمینه ساز آلودگی بصری و روانی مردم

«نیما شایان» نقاش و مسئول روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: امروزه با شلوغی شهرها و افزایش جمعیت، مشکل «آلودگی بصری» پدیدار گشته است. 

وی افزود: بی‌نظمی‌ها و آشفتگی‌های مناظر مختلف شهری، همه مولد آلودگی بصری و روانی مردم هستند و تأثیرات نامطلوبی را بر روحیة شهروندان برجای می‌گذارند.

شایان اعلام کرد: در این میان نقش مقولة هنر، باتوجه‌به ظرافت و زیبایی در درمان این نابسامانی‌ها قابل توجه است و در میان هنرها نیز، هنرهای تجسمی با گرایش‌های کاربردی و ارتباطی، از جمله گرافیک محیطی، سهم بسزایی را در این حیطه دارد که از شهردار درخواست می‌شود بیشتر به این مقوله ورود کند.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
شهرداری خرم آباد - داریوش بارانی - انجمن هنرهای تجسمی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم