سیل و طغیان رودخانه‌ها لرستان را تهدید می‌کند/ به جای امن پناه ببرید

کد خبر: 
۲۶۴
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای:

سیل و طغیان رودخانه‌ها لرستان را تهدید می‌کند/ به جای امن پناه ببرید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیل و طغیان رودخانه‌ها لرستان را تهدید می‌کند.
به گزارش خبرنگار زرک، میرزایی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اطلاعیه شماره ۲۳ اداره کل هواشناسی لرستان با ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر روز دوشنبه و اوج‌گیری بارش‌ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد بارش کم سابقه باران، طغیان رودخانه‌ها و به تبع آن وقوع سیل در لرستان خواهیم بود.
وی اعلام کرد: متوسط بارش روزهای سه شنبه و چهارشنبه بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ متر میلیمتر پیش بینی می‌شود و میزان بارش نقطه‌ای هم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر مکعب برآورد شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: در صورت تحقق این پیش‌بینی دبی رودخانه کشکان در روز سه شنبه به ۲هزارو ۸۰۰ و در روز چهارشنبه به ۴ هزارو ۷۵۰ متر مکعب در ثانیه افزایش خواهد یافت، در حالی که تاب آوری این رودخانه با توجه به خسارت‌های سیل فروردین به ۲ هزار متر مکعب در ثانیه کاهش یافته است.
به گفته میرزایی دبی رودخانه تیره در شهر دورود روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ۵۸۰ تا ۸۶۳ متر مکعب برثانیه افزایش می‌یابد در حالی که تاب آوری این رودخانه فقط ۵۰۰ متر مکعب برثانیه است.

احتمال آبگرفتی واحدهای مسکونی و تجاری در منطقه علوی زیاد است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان دبی رودخانه خرم‌رود در شهر خرم‌آباد را طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مکعب پیش‌بینی کرد و گفت: این میزان روان آب از تاب آوری این رودخانه بیشتر است و به علت تلاقی آن با رودخانه کرگانه در مرکز شهر، احتمال آبگرفتی واحدهای مسکونی و تجاری به ویژه در منطقه علوی زیاد است.
میرزایی با اشاره به رهاسازی آب سد کمال صالح در استان مرکزی گفت: به منظورکاهش خسارت‌های ناشی از سیل تاکنون۵۰ درصد مخزن سد مَرْوَک دورود و ۵۰ درصد مخزن سد ایوشان خرم‌آباد رها شده است.
وی یادآور شد: درسیل فروردین امسال درمدت ۲ روز حدود ۱۲۷ میلیمتر در لرستان باران بارید و بارش نقطه‌ای به ۴۲۰ میلیمتر رسید.
میرزای تأکید کرد: مردمی که در کنار رودخانه‌ها واقع شده‌اند به ویژه در حوزه کشکان و سرشاخه‌های آن و همچنین تیره؛ منازل خود را تخلیه و در این چند روز به مناطق امن پناه ببرند.

 

برچسب‌ها: 
سیل - طغیان - رودخانه - خرم رود - خرم آباد - شرکت آب منطقه ای لرستان - هواشناسی لرستان - لرستان - هشدار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم