رشد نابرابریهای آموزشی با شیوع کرونا
سرپرست آموزشوپرورش لرستان مطرح کرد؛
رشد نابرابریهای آموزشی با شیوع کرونا
سرپرست آموزشوپرورش لرستان با اشاره به رشد نابرابریهای آموزشی در جریان کرونا، گفت: یکسوم دانش آموزان از آموزش کیفی بهرهمند نشدند.
به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید عیسی سهرابی شامگاه سه شنبه در جلسه هفتگی شورای معاونان اداره کل با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و رؤسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق با موضوع جشن عاطفهها با اشاره به اهمیت موضوع پروژه مهر گفت: هر ساله در آموزش و پرورش برای بازگشایی هر چه بهتر و مطلوبتر مدارس در شرایط متفاوت، اقداماتی تحت عنوان «پروژه مهر» انجام میشد که امسال نسبت به سالهای گذشته در شرایطی پر از ابهام قرار داریم و کمیتههای مختلفی که ایجاد شده کار را با جدیت دنبال میکنند.
وی افزود: برنامهریزیهایی که الان انجام میگیرد تقریباً تا پایان سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش را در ابعاد مختلف عملکردی و فرایندی تحت عنوان پروژه مهر در بر خواهد گرفت.
سرپرست آموزشوپرورش لرستان یکی از موضوعات مهم و منشأ اثر در آموزش و پرورش را جشن عاطفهها عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط ناشی از اپیدمی کرونا، شور عاطفههای امسال را نیز حساستر کرده است چرا که امسال روی آموزشهای حضوری تاکید داریم.
سهرابی ادامه داد: پژوهشی که توسط مرکز مطالعات ریاست جمهوری انجام گرفته نشان میدهد شرایط ناشی از بیماری کرونا علاوه بر تأثیرگذاری بر کیفیت جریان یاددهی- یادگیری، به گسترش نابرابریهای آموزشی هم دامن زده است.
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از سرفصلهای اصلی کار آموزش و پرورش است، گفت: طبق تحقیقی که انجام گرفته، تقریباً یک سوم دانش آموزان در کل کشور بنا به دلایلی (نداشتن گوشی هوشمند، عدم وجود اینترنت و …) نتوانستند از آموزش کیفی و فراگیر استفاده کنند.
سهرابی در خصوص بُعد تربیتی شور عاطفهها تصریح کرد: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش آموزانی است که یکسری شاخصهها و ویژگیها دارند به عنوان مثال ما به دنبال تربیت دانش آموزانی موحد، پارسا، انسان دوست، متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی هستیم و این اشتراک هدف، نظر و دیدگاه، آموزش و پرورش را در همه سطوح ملزم میکند که این مهم را به عنوان یک کار تربیتی به صورت جدی پیگیری کند.
انتهای پیام/
مقاله
یادداشت
گزارش
گفتگو